خبرگزاری بسیج: رئیس اداره هماهنگی و ترویج اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از برگزاری دوره آموزشی اصول پرورش زنبور عسل با حضور 22 نفر از کارآموزان به صورت فراگیر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۹۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج به نقل از محسن عبدالهی نسب خبرنگار حوزه مقاومت بسیج دماوند؛ این دوره آموزشی توسط مسعود رضایی از پیشکسوتان   پرورش زنبور عسل در شهرستان دماوند برگزار شد که کارآموزان با اصول پرورش زنبور عسل و نحوه نگهداری آن آشنا شدند.

رئیس اداره هماهنگی و ترویج اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: با توجه به اینکه که کارآموزان در این دوره علاقه‌مند به ادامه برگزاری این کلاس‌ها بودند، مقرر شد دوره آموزشی پرورش ملکه زنبور عسل نیز برای آنان برگزار شود.

مسعود رضایی از زنبورداران نمونه شهرستان دماوند و استاد برگزار کننده این دوره آموزشی، اظهار کرد: شهرستان دماوند به عنوان پایلوت گردافشانی ایران معرفی شده و در حال حاضر 1300 کندو در منطقه جابان مستقر است که زنبورها از گرده‌های سیب درختی برای تغذیه استفاده می‌کنند.

این زنبوردار پیشکسوت شهرستان دماوند گفت: حدود ۲۵۰ نفر عضو تعاونی زنبورداران شهرستان هستند که به‌زودی زنبورداران، کندوهای حامل زنبور را از سمت مناطق شمالی کشور به شهرستان دماوند انتقال خواهند داد و در مناطق لار، تار و لواسان مستقر می‌شوند تا از گرده‌های محصولات درختی برای تغذیه زنبورهای کندوهای خود استفاده کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار