مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان یزد در گفتگو با «بسیج»:

چرا کارگران معدن طلای آق دره شلاق خوردند اما کارفرما شلاق نخورد؟

چرا باید کارگران برای احقاق حق و مطالبات حقوقی شان، مورد ضرب و شتم مواجه بکار می گیرند؟! چرا کارفرمایان معدن طلای آق دره به خاطر تخلفات خود مجازات و محاکمه نمی‌شوند؟
کد خبر: ۸۶۸۶۵۶۶
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان یزد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، حقوق و مطالبات کارگری با شلاق خوردن سازگاری ندارد اظهار داشت: آن چیزی که در اسلام و از جلسات اساتید حوزوی شنیدیم چیزی به نام حق الزحمه یا مزد ترویج نشده است آنچه در حوزه اقتصادی و صنعت باید وجود داشته باشد حق مشارکت کارگران است.

وی با بیان اینکه برده‌داری نوین در دنیا مرسوم است افزود:  متاسفانه در دنیا با کارگران طوری برخورد می شود که شکل دهنده برده برداری نوین است یعنی به حدی کار کند که جان دارد و در نهایت حقوقی و دستمزدی پرداخت شود تا زنده بماند فقط این برده داری از سبک قدیم به سبک جدید تغییر شکل داده است و هیچ اتفاق خاص دیگری نیفتاده است و برده داری نوین با نظام اقتصاد اسلامی ناسازگار است.

بلندیان اذعان داشت: در نظام اقتصاد اسلامی حقوق کارگر و کارفرما بر طبق عدالت اجتماعی است ولی متاسفانه بعد از گذشت 37 سال از عمر انقلاب برخوردهای نامناسب مسوولان با قشر کارگری را می بینیم.

وی تصریح کرد: در دستورات اسلامی بالادست و  پایین دست وجود ندارد چرا این طبقه بندی در بین مسوولان ایجاد شده است کارگران پایین دست، کارفرمایان بالادست، نقاط شهری پایین و بالا،روستاهای دور افتاده، جامعه پولدار، فقیر و امثال اینها زیاد مشاهده می شود.

وی در خاتمه افزود: چرا باید کارگران برای احقاق حق و مطالبات حقوقی شان، مورد ضرب و شتم مواجه بکار می گیرند؟! چرا کارفرمایان معدن طلای آق دره به خاطر تخلفات خود مجازات و محاکمه نمی‌شوند؟ آیا مدیران مجموعه هم تحت تاثیر رکود و بی پولی قرار داشته اند و به سختی معیشت مبتلا شده اند؟!چرا فقط طبقه کارگران له می شوند؟!

ارسال نظرات
آخرین اخبار