عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

برخی مسوولان با بد اخلاقی در برابر مطالبات کارگری، شلاق تجویز می کنند

الله وردی دهقانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه مسئولین و دولتمردان مدعی حقوق کارگری ، در برابر مطالبات کارگران شلاق تجویز می کنند افزود: متاسفانه بی اخلاقی و بد اخلاقی در خیلی جاها دیده می شود، در جامعه کارگری قوانین کار وجود دارد و تمام راهکارهای قانونی برای مطالبات کارگری در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۶۸۶۱۴۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

الله وردی دهقانی عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به شلاق خوردن کارگران معدن آق دره اظهار داشت: از آنجایی که معادن در اختیار بخش خصوصی و شرکت های خصوصی قرار دارد و متاسفانه برخی شرکت ها قلدری می کنند و از طریق تبانی و گمراهی قوانین کار را به سود خود انجام می دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه مسئولین و دولتمردان مدعی حقوق کارگری ، در برابر مطالبات کارگران شلاق تجویز می کنند افزود: متاسفانه بی اخلاقی و بد اخلاقی در خیلی جاها دیده می شود، در جامعه کارگری قوانین کار وجود دارد و تمام راهکارهای قانونی برای مطالبات کارگری در نظر گرفته شده است.

دهقانی خاطر نشان کرد: من از جریان شلاق خوردن کارگران معدن آق دره اطلاعی ندارم اینکه دعوای خصوصی بین کارگران و کارفرما بوده است یا نه ؟! کارگران در هر صورت باید از حقوق شان دفاع کنند و تا حدّ امکان وکیل داشته باشند و راهنمایی لازم را بگیرند و قوانین کارمحرمانه نیست.

وی در خاتمه افزود: در برابر توهین و محکومیت کارگران اظهار نظری ندارم اینکه تجمع در پی  اعتراضات و یا اهانت بوده است اظهار نظر نمی کنم قانون راهکار خوبی را برای کارگران اندیشیده است و قوانین خوبی وجود دارد که به نفع کارگران است.

ارسال نظرات