عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با "بسیج":

بانک مرکزی در ساماندهی موسسات غیرمجاز وارد بازی سیاسی شد!

بیگی ئیلانلو گفت: بانک مرکزی با عدم نظارت دقیق وارد سیاسی بازی شد بنابراین آبرو، معیشت و اقتصاد مملکت با اعتماد ملی مردم سروکار دارد که نباید با عینک سیاسی به آن نگاه کرد.
کد خبر: ۸۶۸۴۵۹۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

روح الله بیگی ئیلانلو نماینده سابق میاندوآب و عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عدم ساماندهی موسسات غیرمجاز اظهار داشت: بانک مرکزی در گذشته مدیریت و نظارت کافی نداشته و به دلیل عدم نظارت دقیق بانک مرکزی، بانک های خصوصی با اسامی متبرک و مقدسات موجب اعتماد مردم شدند که در نهایت همان سپرده‌گذاران زیان کردند.

وی افزود: در نظام اسلامی مردم اعتماد کرده و شیرازه وجودشان را که با زحمت بدست آوردند در این موسسات سرمایه گذاری کردند.

بیگی ئیلانلو گفت: بانک مرکزی با عدم نظارت دقیق  وارد سیاسی بازی شد بنابراین آبرو، معیشت و اقتصاد مملکت با اعتماد ملی مردم سروکار دارد که نباید با عینک سیاسی به آن نگاه کرد.

بیگی ئیلانلو با بیان اینکه بی‌تدبیری ساماندهی موسسات غیرمجاز به حیثیت سیاسی نظام ضربه می‌زند افزود: عدم نظارت بانک مرکزی به اقتصاد کلان کشور و به اعتماد عمومی مردم ضربه می‌زند باید بانک مرکزی بدون ملاحظه و باید جدیت کامل وارد عمل شده و موسسات خصوصی را ساماندهی کند.

نایب رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید قوه قضائیه  در جهت حمایت از بانک مرکزی این موسسات را ساماندهی کرده و از ربا که حرام است جلوگیری شود.

 

ارسال نظرات