باهمت برادر زاه شهید انجام شد:

رونمایی از کتاب زندگینامه شهید آشوغ

کتاب زندگینامه و خاطرات شهید سلطانعلی آشوغ پنجشنبه شب به مناسبت ایام آزادسازی خرمشهر با حضور تعدادی از مسئولان سیستان و بلوچستان در زاهدان رونمایی شد
کد خبر: ۸۶۸۴۰۱۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، این جشن به مناسبت گرامیداشت روزهای آزادسازی خرمشهر با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی وجمعی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس  در زاهدان برگزار شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این آیین گفت: این کتاب به همت برادرزاده یکی از شهدای عملیات بزرگ بیت المقدس گردآوری شده و توسط یکی از نویسندگان جوان استان که در زمینه دفاع مقدس فعالیت می کند تدوین و تالیف شده است.
سرهنگ حمزه دهقان اظهار داشت: برادرزاده این شهید والامقام با گردآوری عکس ها، فیلم ها، نامه ها و وصیت نامه این شهید و ارتباط برقرار کردن با دوستان و هم رزم های وی، به این مجموعه نفیس دست پیدا کرد.
وی همچنین با اشاره به خاطرات آزادسازی خرمشهر گفت: در تهاجم ناجوانمردانه رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران، صدام حسین وعده تصرف سه روزه خوزستان و الحاق آن به عراق را داده بود اما اتحاد و همبستگی نیروهای مردمی، ارتش و سپاه سبب شد پیشروی ارتش عراق 34 روز در پشت دروازه های خرمشهر متوقف شود.
وی ادامه داد: اگرچه سرانجام رژیم بعث موفق شد در تاریخ چهارم آبان سال 59 شهر خرمشهر را به اشغال خود درآورد اما این مقاومت سبب شد صدام از سرنگونی جمهوری اسلامی ایران مایوس شود.
سرهنگ دهقان ادامه داد: عزل بنی صدر، حذف تفکر لیبرالی در کشور، تقویت اراده ملی، همبستگی بین ارتش و سپاه و ورود بسیجیان به جبهه های نبرد سبب شده پس از 578 روز خرمشهر آزاد شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: اگرچه اشغال خرمشهر برای صدام یک موفقیت بزرگ محسوب می شد و جوامع بین المللی معتقد بودند صدام شکست نمی خورد اما جوانان این کشور با تکیه بر توان خود و اندیشه های امام راحل (ره) سبب رقم خوردن این پیروزی غرورآفرین شدند.
سرهنگ دهقان ادامه داد: فتح خرمشهر از مهمترین رویدادهای دفاع مقدس و حتی تاریخ معاصر ایران است و سبب شد نگرش مجامع بین المللی نسبت به رزمندگان تغییر کند.
وی افزود: بازپس گیری پنج هزار و 400 کیلومتر مربع از اراضی خرمشهر و دستگیری 19 هزار اسیر عراقی از جمله دستاوردهای این پیروزی بزرگ بود.
وی مجاهدت های رزمندگان دوران دفاع مقدس را مانند دژی مستحکم دانست که کشور را از تفکرات پوچ غربی حفظ می کند و سبب عزت ایران اسلامی در سطح جهانی می شود.
اعلام آمادگی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از آثار هنری با محوریت مقاومت و مهدویت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: حوزه دفاع مقدس نیاز به انجام کارهای بنیادی فرهنگی و هنری دارد که هنوز مغفول مانده است.
حسین مسگرانی اظهار داشت: هنرمندان استان ظرفیت خوبی برای حضور در حوزه مقاومت و مهدویت دارند و باید به عنوان یک میراث گرانقدر زمینه حمایت از آثار آنان را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: حق و باطل همیشه با یکدیگر در تقابل بودند و در عصر حاضر نیز می توان آن را در جنگ های سوریه و عراق علیه شبه نظامیان تکفیری داعش مشاهده کرد.
وی گفت: از طرفی معرفی تفکر مهدویت به جوانان مسلمان لازم است و هنر می تواند با بیان رسا و گیرایی که دارد در جهت تحقق این 2 مقوله گام بردارد.
مسگرانی بیان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان آماده است با حمایت از هنرمندان و آثار هنری در رشته های مختلفی نظیر هنرهای تجسمی، ادبیات، کتاب، فیلم، تئاتر و موسیقی که با محوریت مقاومت و مهدویت خلق می شوند را در نهادینه کردن باورهای اصیل انقلاب در جامعه نقش آفرین باشد.
هنرمندان فعال در حوزه دفاع مقدس سیستان و بلوپستان در پایان در این آیین تجلیل شدن
ارسال نظرات