کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

شورای رقابت، شورای خودروسازان است نه مردم

طه مروجی فر گفت: شورای رقابت حامی دو خودرو ساز ایران خودرو و سایپا بوده است و منافع مردم را در نظر ندارد و هر بار با بهانه تراشی افزایش هزینه، نبود بودجه، اخراج کارگر و تعدیل نیروی کار درصدد آن است تا پا بر روی خرخره مردم بگذارد و قیمت خودرو که به عنوان کالای لوکس محسوب نمی شود بلکه محصول استراتژیک است و مردم برای انتخاب خودرو محدود هستند.
کد خبر: ۸۶۸۲۶۰۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

طه مروجی فر کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به موافقت شورای رقابت به افزایش قیمت خودرو محصولات ایران خودرو و سایپا این افزایش قیمت چه تاثیری بر بازار خواهد داشت اظهار داشت:  افزایش قیمت خودرو منوط  به چگونگی وضعیت اقتصاد کشور است؛ با توجه به وضعیت رکود اقتصادی که در کشور حاکم است خرید و فروش خودرو نیز در حال  رکود بسر خواهد برد.

وی با بیان اینکه بازار یکطرفه خودرویی وجود دارد افزود: نبود کیفیت و قیمت متناسب با محصولات دو خودروساز ایران خودرو و سایپا  بازار را یکسویه در راستای منافع خودروسازان قرار داده است، سلیقه و علاقه مردم برای خرید محصولات این دو خودرو ساز وجود ندارد و اجبار از سوی مقامات خاص است که مردم را مجبور به خرید این خودرو بی کیفیت ساخته است.

مروجی فر بیان داشت : مانور تبلیغاتی خودرو داخلی که توسط مسئولان ارائه می شود در راستای منفعت سهامدارانی است که غالب آنها مدیران دولتی هستند لذا در این راستا منفعت مردم دیده نشده است و در آینده نیز در نظر گرفته نخواهد شد.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد:  شورای رقابت در صورتی حق رای و نظر دهی داشت تا میان حداقل  8خودروساز قیمت توافقی را اعلام می کرد وقتی دو خودرو ساز وجود دارد و هیچ رقابتی هم وجو ندارد و بازار را در اختیار دارند قیمتگذاری خودرو اقدامی غیر منطقی و سودجویانه توسط شورای رقابت است.

وی در خاتمه افزود: شورای رقابت حامی دو خودرو ساز ایران خودرو و سایپا بوده است و منافع مردم را در نظر ندارد و هر بار با بهانه تراشی افزایش هزینه، نبود بودجه، اخراج کارگر و تعدیل نیروی کار درصدد آن است تا پا بر روی خرخره مردم بگذارد و قیمت خودرو که به عنوان کالای لوکس محسوب نمی شود بلکه محصول استراتژیک است عرصه انتخابات یمردم را بیشتر تنگ کند.

ارسال نظرات