فرمانده سپاه شهرستان نکا عنوان کرد:

تسهیلات میلیاردی اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی مازندران

فرمانده سپاه شهرستان نکا در تشریح فعالیت‌های سپاه برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: سپاه در سال گذشته یک میلیارد و700 میلیون تومان وام ‌های اقتصاد مقاومتی به مردم داده است.
کد خبر: ۸۶۸۲۲۰۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از پیک نکا،سیدابراهیم شریفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در سال 61، اضهار کرد: رزمندگان اسلام در آن زمان با برتری در جهاد اکبر توانستند در جبهه اصغر نیز یک پیروزی بزرگ و غرورآفرین برای ملت رقم بزنند تا موجب بهت و حیرت دشمنان شوند.

وی افزود: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تجلی وحدت و یگانگی امت و امامت است، اگر این رابطه امام و امت رابطه قوی و مستحکمی شود و مردم در اطاعت و پیروی از رهبری سستی نکنند، جامعه اسلامی نیز دچار انحراف نمی‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با هشدار ضربه بزرگ به اسلام در اثر انحراف مردم در تبعیت از ولایت فقیه و مسیر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: بنابر فرمایشات امیرالمونین در نهج‌البلاغه، اطلاعت از رهبری از عوامل صعود و پیروزی حکومت‌ها و سرپیچی از فرامین رهبری از عوامل سقوط است.

اعزام 1200 نکایی به مراسم ارتحال امام (ره)

این مسئول اضافه کرد: در تجدید میثاق با شهدای 15 خرداد و امام راحل با تبعیت از ولایت فقیه یک اجتماع عظیم زائران و عاشقان سراسر کشور در یالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد که از شهرستان نکا بیش از 1200 نفر اعزام می‌شوند.

وی گفت: این اعزام یک فرصت مغتنم برای تجدید عهد دوباره با بنیانگذار اسلامی و بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر انقلاب برای کسب تکالیف دینی و انقلابی، روشنگری نسبت به اصول دینی، ایستادگی در مقابل شیطان بزرگ آمریکا و حجم تبلیغات رسانه‌ای بیگانه است.

شریفی اعزام به مراسم ارتحال امام راحل را دارای دو بعد سیاسی و معنوی برشمرد و تصریح کرد: بعد منوی مربوط به زیارت مرقد امام راحل است که درسایر ایام سال نیز انجام می‌شود  اما بعد سیاسی به دلیل اینکه امروز استکبار جهانی وچشم ایادی استکبار جهانی به این مراسم دوخته شده که ببیند حضور مردم خصوصاً نسل جوانی که امام را ندیدند در این ایام چگونه است، بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: یک حضور حماسی و پرشور در سالگرد ارتحال امام و برگزاری مراسم در شهرستان‌ها می‌تواند پشتوانه قوی برای انقلاب اسلامی به شمار آید چراکه اگر دشمن حضور پرشور مردم خصوصاً نسل جوان را ببیند، یقینا از بسیاری از نقشه‌های شومی که برای این مردم و ملت کشیده است کوتاه می‌آید و نقشه هاشان نقش برآب می‌شود.

مسئول بسیج شهرستان نکا، بیان کرد: طبق جلسات ستاد ارتحال شهرستان نکا، مجموعه سپاه به عنوان کمیته اعزام، فرمانداری و بخشداری به عنوان کمیته پشتیبانی و بحث فضاسازی در محیط‌های شهری و برگزاری مراسمات بر عهده سایر دستگاه‌ها گذاشته شد.

این مسئول اضافه کرد: بسته‌های فرهنگی در خصوص گفتمان انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام راحل نیز توسط سپاه ناحیه نکا تهیه و تدارک دیده شد.

تسهیلات بسیج سازندگی برای اشتغال

وی در ادامه اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر اراده و نقش مردم خواند و اظهار کرد: منظور از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دولتی نیست بلکه به گفته مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی درون‌زا وبرون‌گرا با  پر رنگ کردن نقش مردم است.

شریفی افزود: واگذاری بسیاری از این کارها به خود مردم، اراده وثروت آنان بستگی دارد، درحقیقت نقش مدیریت مردم می‌تواند برای جامعه در شرایط حاضر که در تحریم به سر می‌بریم نقش پر ثمر تعریف شود.

وی در تشریح فعالیت‌های سپاه برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: سپاه در سال گذشته یک میلیارد و700 میلیون تومان در چهارده عرصه نظیر پرورش قارچ، زنبور عسل، دام‌های سبک و سنگین، صنایع تبدیلی کوچک، گیاهان دارویی و گل‌های زینتی و بسیاری از مشاغل خانگی مانند خیاطی و قالیبافی  وام ‌های اقتصاد مقاومتی به مردم داده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا تصریح کرد: نگاه سپاه این است که مردم را به وام وابسته نکنند بلکه مردم باید همکاری و تشریک مساعی کنند، در جهت شکل‌گیری تعاونی‌ها، گرد هم بیایند و با سرمایه اندک تعاونی کوچک شکل دهند.

این مسئول اظهار کرد: در سال 95 نیز در بسیج سازندگی وام اشتغال هم تدارک دیده شده که در صورت نیاز مردم، با مراجعه به مجموعه و تعریف یک طرح برای خود از این وام برای رشد و بالندگی شهر برخوردار می‌شوند.

وی افزود: طبق آمار سال 94، برای150 نفر هم در عرصه اقتصاد مقاومتی از مشاغل خانگی کوچک و شغل‌های بزرگتر تا صنایع تبدیلی کوچک ایجاد شده که درسال 95 باتوجه به اعتبارات در نظر گرفته شده بیشتر نیز می‌شود.
 
بهره‌مندی بسیج از 8 سوله ورزشی در نکا

شریفی با اشاره به نهضت سوله‌سازی ورزشی در سپاه، خاطرنشان کرد: درحال حاضر 8 سوله آماده با کار در شهرستان وجود دارد که با اضافه شدن سوله بزرگ و چند منظوره در روستای قلعه‌سر تا هفته دفاع مقدس، این تعداد به 9 عدد می‌رسد، این مجموعه شامل سوله‌های رزمی صالحین و چند منظوره 9 دی می‌شود.

وی درباره اعزام نیروهای نظامی و پاسدار به سوریه گفت: اگر نیروهای ما در خاک سوریه از حرم اهل بیت دفاع نکنند، قطعا فردا باید در خاک ایران در همدان و کرمانشاه به دفاع  بپردازند چراکه هدف دشمن رسیدن به ایران اسلامی است، اما این هدف برای ما پیش‌بینی وتبیین شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا در پایان تصریح کرد: همیشه چشم بیدار انقلاب اسلامی نقشه‌های شوم استکبار جهانی را خوانده و از قبل این هوشیاری و بیداری را به ما داده است، لذا  این حضور گسترده مردم در مراسمات ارتحال امام می‌تواند مشت محکمی بر دهان استکبارگران باشد.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار