نماینده مجلس نهم در گفتگو با «بسیج»:

باید مرکز راستی آزمایی آماری تشکیل شود!

ایرج عبدی با بیان اینکه تشکیل مرکز راستی آزمایی آماری واحد، اقدامی ضروری است خاطر نشان کرد: باید تمام مراکز معتبر آماری در بخش های مختلف علمی، خصوصی و دولتی هماهنگ شوند و به جمع بندی واحدی برسند تا نقطه ضعف دولت در ارائه آمار صحیح را شناسایی و رفع کنند.
کد خبر: ۸۶۸۱۷۳۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

 ایرج عبدی نماینده سابق مجلس و دکترای مدیریت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،  با اشاره به تناقضات آماری نرخ تورم که از سوی منابع موثق آماری اعلام می شود موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد اظهار داشت: صحت آمارهای ارائه شده از سوی دستگاههای اجرایی، دولتی، بانک مرکزی و مرکز آمار ایران  این روزها چالش جدیدی برای فعالان اقتصادی و بلاخص مردم گردیده است.

  وی با بیان اینکه تناقضات آماری عدم اعتماد از سوی مجامع مردمی و مختلف را شعله ور می سازد افزود: تناضات آماری بخش خصوصی و دولتی نه تنها  عدم اعتماد را شعله ور ساخته بلکه موجب سردرگمی فعالان اقتصادی برای تصمیمات اقتصادی در جهت نوع و چگونگی سرمایه گذاری مبدل می کند.

 عبدی با بیان اینکه تشکیل مرکز راستی آزمایی آماری  واحد، اقدامی ضروری است خاطر نشان کرد: باید تمام مراکز معتبر آماری در بخش های مختلف علمی، خصوصی و دولتی هماهنگ شوند و به جمع بندی واحدی برسند تا نقطه ضعف دولت در ارائه آمار صحیح را شناسایی و رفع کنند.

 وی در خاتمه افزود: تناقضات و سردرگمی آفت مهم در اقتصاد به شمار می رود و باید توسط مسئولان رسیدگی شود تا بیش از این پایه های اقتصادی را بر اساس آمار بی پایه سست نسازیم از یکسو مسئولان نمی توانند گزارشات صحیحی به مردم ارائه دهند و از سوی دیگر مردم هم نمی توانند بر اساس آمار متناقض برنامه ریزی خاصی جهت فعالیت اقتصادی در نظر بگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار