یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

اگر مردم پول خود را از بانک‌ها خارج کنند هم اتفاقی رخ نمی‌دهد

بهرام شهریاری گفت: سیاستگذاری بانکی برای کاهش سود سپرده گذاری را قبول دارم این در حالی است که سپرده مردم حجم بالایی از سرمایه بانکی را به خود اختصاص نمی دهد و این اطمینان را می دهم که مبلغ سپرده گذاری مردم عدد بزرگی نیست تا نگرانی در مردم ایجاد کند.
کد خبر: ۸۶۸۱۶۸۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

بهرام شهریاری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، از موافقان کاهش سود سپرده گذاری بانکی اظهار داشت: کاهش بهره بانکی گامی موثر در سیستم بانکی است و لو اینکه مردم مجبور شوند تا سپرده های خود را از بانک ها خارج کنند.

وی با بیان اینکه سپرده های مردمی حجمی از نقدینگی بانک ها را تشکیل نمی دهد افزود: سیاستگذاری بانکی برای کاهش سود سپرده گذاری را قبول دارم این در حالی است که سپرده مردم حجم بالایی از سرمایه بانکی را به خود اختصاص نمی دهد و این اطمینان را می دهم که مبلغ سپرده گذاری مردم عدد بزرگی نیست تا نگرانی در مردم ایجاد کند.

شهریاری خاطر نشان کرد: سیستم بانکی در راستای کیفیت گرایی و ساماندهی سپرده گذاری ها است تا کمترین فشار مالی به بخش تولید وارد گردد و باید توجه داشت که سیستم بانکی چاره ای جز کاهش سود سپرده گذاری ندارد.

وی در خاتمه افزود: بانک های خارجی با نرخ پایین سوددهی به شکست می خورند لذا باید سود سپرده گذاری را به حد معقول رساند و سبب شود تا پول های سرگردان به عنوان سرمایه و سهامی به بخش بانکی بازگشت کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار