فرمانده سپاه بروجن:

تمایز جنگها در انسانهاست

سرهنگ پاسدار علی کیهانی در صبحگاه نیروهای مسلح شهرستان بروجن گفت: چیزی که جنگ را متمایز می کند انسان هایی هستند که در این جنگ قرار دارند.
کد خبر: ۸۶۸۱۵۱۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سپاه ناحیه شهرستان بروجن برگزار شد.

در این مراسم اعضای شورای تامین شهرستان، نیروهای نظامی و انتظامی ، بسیجیان ادارات، اقشار و گردان های امام حسین (علیه السلام) و جمعی از خانواده معظم شهدا حضور داشتند .

سرهنگ پاسدار علی کیهانی در این مراسم عنوان کرد: اگر جنگی اتفاق بیفتد، در مرزها اتفاق می افتد ولی چیزی که جنگ را متمایز می کند انسان هایی هستند که در این جنگ قرار دارند.

فرمانده سپاه ناحیه بروجن ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به همه حاضران خوش آمد گفت و ادامه داد: مردم غیور و سلحشور خوزستان به ویژه خرمشهر، مردانه جلو دشمن ایستادند و این حماسه را خلق کردند.

وی، افزود: مردم با دست خالی جلو دشمن قرار گرفتند. جنگ به آن ها تحمیل شد که به اعتقاد ما جنگ جهانی بود، جنگی که توسط رژیم بعث صدام شروع شد و توسط شرق و غرب پشتیبانی می شد.

فرمانده ناحیه بروجن ادامه داد: زمانی که دشمن وارد خرمشهر شد مانند مغول ها شهر را ویران کردند ، مردم را قتل عام کردند و حتی نام خیابان ها و کوچه را تغییر دادند؛ ولی مردم، این اسوه های مقاومت و پایداری با دست خالی 35 روز جلو اینها دفاع کردند .

وی در پایان سخنان خود برای توضیح جنایات افسران رژیم بعث در زمان اشغال خرمشهر و جنگ حمیلی به کتاب "دا " اشاره کرد و خاطره ای از افسر عراقی بیان کرد.

تجلیل از خانواده شهدا و رزمندگان دفاع مقدس از دیگر برنامه های این مراسم صبحگاه به مناسبت روز مقاومت، ایثار و پیروزی بود.

ارسال نظرات