کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با "بسیج":

دولت می‌ترسد حذف‌شوندگان یارانه به روحانی رای ندهند!

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت به دو دلیل نمی‌خواهد یارانه بعضی‌ها را قطع کند اول اینکه برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 می‌ترسد که حذف‌شوندگان رای ندهند و دوم اینکه حذف یارانه نقدی کار پرزحمتی است و مسوولان نمی‌خواهند زیر بار این زحمت بروند.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۳۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

عبدالمجید شیخی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به حذف  صدهزار نفر از دریافت یارانه اردیبهشت ماه اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس 24 میلیون باید از دریافت یارانه حذف می شدند در حالی که الان سه دهک باید حذف و اصل بر حذف این سه دهک است.

وی افزود: دولت از یک ماه گذشته بر اساس فایل های موجود و به صورت استقرائی افراد، گروهها و اقشار را شناسایی کرده به هرحال اصل بر رعایت قانون پایدار بوده و مهم این است که قانون رعایت شود.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تبعیضی که دولت به آن دلخوش کرده انگیزه اش برای عدم حذف یارانه بگیران به دو دلیلی ناخوشایند است یک دلیل آن اینست که می خواهد رای خود را هدر ندهد مخصوصا رای که بدست آورده و عمدتا بین قشرهای مرفه بوده و نکته ای دوم این که برایش کار پرزحمتی تلقی شود.

شیخی خاطرنشان کرد: دولت می توانست زودتر از این اقدام کند و خودش را از این مخمصه رها و عدالت را برقرار کند ضمن اینکه راه  باز است اگر عده ای بعدا مستحق دریافت یارانه بوده و حذف شدند باید به آنها اجازه داده که شکایت کنند و مجددا به لیست یارانه بگیران بپیوندند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار