یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

اصلاح قانون خدمات کشوری ضروری است

وحید بیگدلی گفت: باید در قانون مدیریت خدمات کشوری یک تجدید نظر اساسی رخ دهد به مدت 5 سال است که این قانون اصلاح نشده است و از سال 86 به بعد با حرکت نمادینی که وجود دارد هر ساله تمدید می شود به این امید که لایحه تنظیم شود ولی چنین اتفاقی نیفتاده است.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۱۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

وحید بیگدلی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اصلاح قانون خدمات کشوری در پرداخت حقوق اظهار داشت: باید در قانون مدیریت خدمات کشوری یک  تجدید نظر اساسی رخ دهد به مدت 5 سال است که این قانون اصلاح نشده است و از سال 86 به بعد با حرکت نمادینی که وجود دارد هر ساله تمدید می شود به این امید که لایحه تنظیم شود ولی چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه برخی نهادهای اقتصادی دستاورد خود را  خروج از قانون خدمات کشوری اعلام کرده اند افزود: چند نهاد خاص به عنوان دستاورد خودشان اعلام کردند که از ذیل خدمات کشوری بیرون آمده اند لذا از محدودیت  پرداخت مدیران مان خلاص شدیم آیا وقت آن نرسیده است که  قانون خدمات کشوری اصلاح شود تا راه های دور زدن قانون و هنجار شکنی مدیران از بین برود تا خط بطلانی بر درآمدهای چند ده میلیونی بکشیم.

این اقتصاددان  افزود: بیت المال سهم همه مردم جامعه است اینکه برخی مدیران در صنوف مختلف حقوق نجومی دریافت می دارند  وعده ای محتاج نان شب برای خانواده هستند صحیح است؟!

وی در خاتمه افزود: اینکه در رکود اقتصادی بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل گشته اند و بسیاری از جوانان و زوج های جوان  کار و درآمدی ندارند از پدر خود پول تو جیبی می گیرند؟! چه بسیارند خانواده هایی که افراد زیاد جمعیتی را تحت کفالت خود دارند و معیشت را به سختی می گذرانند و مدیرانی حقوق بالایی دریافت می دارند.

ارسال نظرات