علیرضا منظری توکلی:

حذف برخی نهادها در طرح ادغام وزارت علوم و آموزش و پرورش به نفع نظام تعلیم و تربیت نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که کوچک شدن دولت مترادف ادغام وزارتخانه ها نیست، گفت: ادغام این دو وزارتخانه نه تنها به هیچ وجه عملی نیست بلکه کمکی هم به چابک شدن دولت نمی کند و حذف برخی نهادهای این دو وزارتخانه در صورت ادغام به نفع نظام تعلیم و تربیت کشور نیست.
کد خبر: ۸۶۷۶۱۱۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، علیرضا منظری توکلی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان، با بیان اینکه طرح ادغام وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش، یک طرح غیرکارشناسی است، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه گسترده است و به همین دلیل در برابر تغییر مقاومت می کند.

وی افزود: از سوی دیگر هدف وزارت آموزش و پرورش، آموزش همگانی است و به دلیل ماموریت ها، برنامه ها و تشکیلات متفاوت این وزارتخانه، ادغام آن با وزارت علوم که اهداف متفاوتی دارد که ادغام این دو وزارتخانه نه تنها به هیچ وجه عملی نیست بلکه کمکی هم به چابک شدن دولت نمی کند و حذف برخی نهادهای این دو وزارتخانه در صورت ادغام به نفع نظام تعلیم و تربیت کشور نیست.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه، وزارت علوم را دارای گستردگی کمتر و اهداف و مسئولیت هایی متفاوت دانست و خاطر نشان کرد: این اقدام به اقتدار آموزش و پرورش کمک نمی کند و چاره کار برون رفت آموزش و پرورش از مشکلات جاری، اجرای اسناد بالادستی مصوب آن نهاد است.

منظری توکلی ادامه داد: البته طرح ادغام به نظر فرهنگیان دارای جاذبه هایی است زیرا ممکن است باعث شود منزلت و جایگاه اجتماعی معلمان افزایش یابد، اما در صورت عدم ادغام هم  با اجرای صحیح نظام رتبه‌بندی این مسئله محقق می شود و مشکلات فراوان ادغام هم ایجاد نخواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان این که کوچک شدن دولت مترادف ادغام وزارتخانه ها نیست، گفت:  دو هفته کاری از مجلس نهم باقی مانده است و این طرح در مجلس نهم به دلیل مخالفانی که دارد به جایی نمی رسد.

وی ادامه داد: گمانه زنی هایی که درباره تصویب این طرح وجود دارد فاقد اعتبار و صرفا علاقه مندی و نظرات افراد است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات