امام جمعه سیروان گفت: مسئولان به حل مشکل اشتغال جوانان اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۷۵۸۸۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از سیروان خبر، حجت الاسلام و المسلمین "سید مصطفی موسوی" امام جمعه سیروان ظهار امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالروز تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی گفت: ناصرالدین شاه برای جلوگیری از اجرای حکم میرزای شیرازی به وزیر خود دستور دادند که با سفر به نجف فقه ها را تشویق و ترغیب نمایند که حکم عدم تحریم دهند.

وی اظهار کرد: همه علما و فقه های نجف این پاسخ را دادند که فتوای میرزای شیرازی حکم حاکم اسلامی است و تبعیت از آن بر همه ما حتی مجتهدین واجب است.

خطیب جمعه سیروان با بیان اینکه در حکومت اسلامی، حکم حکومتی ولی فقیه برای همه حتی سایر مراجع واجب الطاعت است، افزود: بحث ولایت فقیه چیزی نیست که بعد از انقلاب شکل گرفته باشد بلکه از زمان غیبت صغری تا به امروز مطرح بوده است.

موسوی با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر(ع) فرزند اباعبدالله الحسین(ع) و روز جوان بیان کرد: حضرت علی اکبر (ع) از نظر چهره، اخلاق و رفتار شبیه پیامبر مکرم اسلام بودند.

وی ادامه داد: حضرت علی اکبر (ع) با وجود آن همه خصوصیات شبیه پیامبر(ص)، باز مطیع و تابع محض امام زمان خویش بود.

امام جمعه سیروان با بیان اینکه کشور ما دارای جوانان انقلابی، مومن و با اخلاص می باشد، خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما در سوریه و عراق همانند علی اکبر(ع) نقش ایفا کرده و از حرم اهل بیت (ع) دفاع می کنند.

خطیب جمعه سیروان عنوان کرد: این جوانان که در مکتب حضرت علی اکبر(ع) بزرگ شده اند در دفاع از حرم اهل بیت (ع) با افتخار ایستاده و شهید می شوند.

موسوی گفت: مسئولان باید به جوانان بها دهند و به آنها اعتماد کنند چرا که انقلاب اسلامی را همین جوانان به پیروزی رساندند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با اعتماد و بها دادن به جوانان توانستیم موفقیت ها و پیروزی های بزرگی را در عملیات های مختلف بدست بیاوریم، افزود: فرماندهی بسیاری از لشکرهای ما در دوران دفاع مقدس را جوانانی همچون شهید زین الدین، همت، باکری و ... بر عهده داشتند و به خوبی توانستند در مقابل دشمن تا به دندان مسلح دفاع کنند.

موسوی با اشاره به مشکلات ازدواج و اشتغال جوانان گفت: مسئولان به حل مشکل اشتغال جوانان اهتمام داشته باشند.

وی یکی از راه های ایجاد اشتغال برای جوانان را حمایت از تولید کالاهای داخلی دانست و اظهار کرد: اگر این موضوع در سطح جامعه فرهنگ سازی شود و بجای خرید کالاهای خارجی از کالاهای داخلی استفاده شود بسیاری از جوانان ما مشکل اشتغال آنها رفع می شود.

امام جمعه سیروان کیفی سازی دانشگاه ها و مبارزه با قاچاق کالا را از دیگر راه های رفع اشتغال عنوان کرد و گفت: ما نباید در دانشگاه ها کیفیت را قربانی کمیت کنیم و همانطور مقام معظم رهبری نیز فرمودند کیفیت مهمتر از کمیت است.

وی با اشاره به فیش های حقوقی با رقم های نجومی بعضی از مدیران در کشور گفت: چرا یک مدیر اداره ای فیش 80 میلیونی دریافت نماید و کسی خبر نداشته باشد و بعدها توسط وسایل ارتباط جمعی لو روند؟

موسوی با بیان اینکه این اقدامات باعث یاس و ناامیدی در جوان ما می شود، تصریح کرد: این رقم ها که بعضی از مدیران دریافت می کنند اگر در بین جوانان توضیح شود می تواند زمینه اشتغال ده ها جوان را فراهم نماید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار