امام جمعه ایوان گفت : رهبرعزیز فرمودند : « معیشت مردم را درست کنید تا ایمانشان از آنها گرفته نشود » مهمترین آفت اقتصاد مقاومتی امروز قاچاق کالاست چطور کشور ما که یک پرنده در آن پر می زند مسئولین مرزبانی ما می فهمند اما لنج ها و کشتی های بزرگ کالای قاچاق را وارد این کشور می کنند آب هم از آب تکان نمی خورد؟
کد خبر: ۸۶۷۵۸۶۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از پایگاه خبری جویزر ، حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه شهرستان ایوان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایوان اظهار داشت : بحث هفتگی ما درباره آفت های زندگی بود این هفته می خواهم پیرامون آفت بزرگ « قدر نشناسی » صحبت بکنیم ، قدر نشناسی انواعی دارد گاهی انسان نسبت به خداوند قدر نشناس است مثلا هزاران میلیمتر باران آمده 100 کیلو گندم زکات نمی دهد ، سالی 50 میلیون پس انداز دارد 1 میلیون خمس نمی دهد ، خداوند به او روزی داده او با بی انصافی این پول را به بندگان خدا می دهد و ربا می گیرد ، معاملات سوری انجام می دهد ماشین سوری می فروشد و با ربا خواری افراد را نابود می کنند.

وی افزود : گاهی انسان نسبت به پدر و مادر قدرنشناس است و بر عکس ، گاهی نسبت به حکومت قد نشناس است ، گاهی نسبت به مردم همشهریش قدر نشناس است ، مولی علی(ع) می فرماید : « اذ قصرت یدک عن مکافاة فلیطل لسانک بالشکر » وقتی دست از پاداش دادن کوتاه است زبانت به شکر دراز باشد » در کتاب مواعظ العدویة آیت الله مشکینی آمده که خداوند در حدیث قدسی فرمود : « ای بندگانم شش چیز از من و شش چیز از شما .. که یکی از آنها این است «الرزق منی و الشکر منکم »روزی از من و تشکر از شما.

امام جمعه شهرستان با اشاره به مجاهدتهای سربازان گمنام امام زمان (عج) ابراز کرد : امروز سربازان امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات هدفشان حمایت از این نظام اسلامی است اگر سربازان گمنام امام زمان (عج) نبودند امروز اوضاع ترکیه ، سوریه ، عراق و یمن در کشور ما جاری بود ، سربازان امام زمان در این استان ایلام چندین گروه تروریست را متلاشی کردند که هفته آینده بیشتر صحبت خواهم کرد.

حجت الاسلام لروند با اشاره به یکشنبه 26 اردیبهشت گفت : این روز سالروز اعلان موجودیت رژیم اشغالگر قدس در سال 1327 هجری شمسی بود یعنی طول عمر این کشور جعلی همه اش 68 سال است خوب دقت کنید آمریکا خودش را موظف می داند که یک کشور 68 ساله را حمایت کند در مقابل تمدن هزاران ساله ملت ایران ، به این روز یوم النکبه می گویند ، انشاء الله که روزی این نکبت بزرگ از سر مسلمانان کم شود . رهبر عزیز فرمود :« رژیم صهیونیستی ریشه بحران است و تا وقتی که ریشه بحران هست بحران هم وجود دارد.

خطیب نماز جمعه ایوان ادامه داد : چهارشنبه 29 اردیبهشت 11 شعبان- میلاد باسعادت فرزند بزرگوار امام حسین ،حضرت علی اکبر است حضرت علی اکبر(ع) در سال 33 هجری قمری متولد شدند که در سال 61 هجری - قمری به شهادت می رسند آن حضرت 27 سال سن داشتند یعنی در عنفوان جوانی به شهادت رسیدند لذا سالروز تولد علی اکبر روز جوان می گویند ، ایام جوانی بسیار مهم است و امتیازات بزرگی دارد که جوانان باید سعی کنند در سن جوانی خودشان را بسازند. مقام معظم رهبری فرمودند : « جونان مهذب شوید تا به درد آینده اسلام بخورید »

وی با اشاره به نامگذاری امسال افزود : مهمترین علت آن این است که اقتصاد ناسالم کشور را به لبه پرتگاه می برد ، رهبرعزیز فرمودند : « معیشت مردم را درست کنید تا ایمانشان از آنها گرفته نشود » فرمود : « در اسلام پرداختن به امور اقتصاد مردم جز اوجب واجبات حکومت

هاست » مهمترین آفت اقتصاد مقاومتی امروز قاچاق کالاست چطور کشور ما که یک پرنده در آن پر می زند مسئولین مرزبانی ما می فهمند اما لنج ها و کشتی های بزرگ کالای قاچاق را وارد این کشور می کنند آب هم از آب تکان نمی خورد؟ چطور یک آدم بیچاره که رفته مقداری لباس و پوشاک با ماشین سواری اش بیاورد برای او دهها ایست و بازرسی می زنند ولی اگر گردن کلفت های قاچاقچی میلیاردها دلار کالای قاچاق وارد کشور می کنند؟

امام جمعه ایوان بااشاره به مسائل شهرستان تصریح کرد : ما در سرکشی از روستای گاوسوار که یک روستای ولایتمدار است و واقعا یک روستای نمونه است متوجه شدیم ، جاده روستای مذکور حریم ندارد که مسئولان باید توجه کنند همچنین مدرسه این روستا مربوط به زمان طاغوت است و نیاز اساسی به بازسازی دارد ؛ سد کنگیر آب گیری شده و آب آن هم سرریز شده مردم منطقه خواستار تسریع در روند پمپاژ آب برای کشاورزی منطقه و شبکه گذاری و کانال گذاری هستند امور آب تسریع کند.

ارسال نظرات