امام جمعه دهلران گفت: باتوجه به وجود آب و هوای مناسب در شهرهای پهله و میمه، موضوع تسطیح اراضی کشاورزی این مناطق باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۷۵۸۶۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از نسیم دهلران، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی- امام جمعه شهرستان دهلران- در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت همه نمازگذاران جمعه به رعایت تقوای الهی، به ایام شعبان و ضرورت توجه به مناجات شعبانیه اشاره و اظهار کرد: این روزها باید به یاد امام زمان (عج) باشیم و با دادن صدقه، دعا و آزین بندی مساجد، محله ها و تکایا، این روز بزرگ را جشن بگیریم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به پرداخت خمس و زکات، افزود: زکات یکی از واجبات است، به گونه ای که باید برای پرداخت آن قصد قربت کرد و آن را حتما پرداخت کرد.

حجت الاسلام موسوی به سخنان مهم و ارزشمند مقام معظم رهبری درجمع فرماندهان نیروی انتظامی و اشارات معظم له به موضوع امنیت اشاره و بیان داشت: برای وجود امنیت اخلاقی، بعد از آنکه برنامه ریزی عقلی صورت گرفت، نباید به مخالفت برخی از افراد در فضاسازی رسانه ای توجه کرد.

وی به موضوع مهم تصادفات در شهرستان دهلران اشاره نمود و گفت: متاسفانه آمار تصادفات بالاست و باتوجه به ایام در پیش روی اربعین حسینی(ع) و تردد زوار، از مسئولان انتظار داریم درخصوص رفع مشکلات جاده ای اقدام و عمل جدی داشته باشند.

خطیب جمعه دهلران خطاب به مسئولان بیان داشت: باید مسئولان این موضوع را مد نظر داشته باشند که در روزها و ماه های متصل به اربعین، کارهای با عجله فایده ای ندارد و بلکه مضر هم می باشند.

وی ولادت حضرت علی اکبر(ع) را تبریک گفت و افزود: حضرت علی اکبر نشان داد که در مواجه با دشمن باید شجاع بود، زیرا ایشان فرمودند که برای مردن باکی نیست.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به سیره پیامبران و امامان، به موضوع دشمن شناسی و نحوه مقابله با آن اشاره و تصریح کرد: اگر تشخیص داده شد که دشمن مکار است، بد عهد است، شمشیرزن است، داعش و وهابیت را بوجود آورده و همانند انگلیس از رژیم صهیونیستی حمایت می کند، نباید دیگر به او امان داد و با او راه رفت، دست داد و لبخند زد.

وی به روز مهم جوان و مشکلات آنان اشاره نمود و گفت: توجه به جوانان با استعداد، موضوع مشکلات تحصیل، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را باید مسئولان جدی بگیرند و بیش از گذشته به قشر جوان توجه کنند تا شاهد بروز برخی از مشکلات نباشیم.

امام جمعه دهلران به حضور نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در استان ایلام و شهرستان دهلران اشاره و اظهار داشت: برخی از مشکلات حوزه کشاورزی درحضور ایشان بیان شد، و امیدواریم باتوجه به وضعیت آب و هوایی و مشکلات کشاورزان، دراین خصوص توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی خواستار تسطیح اراضی کشاورزی شهرهای میمه و زرین آباد و همچنین ایجاد سد در شهرستان دهلران شد و گفت: باتوجه به وجود آب و هوای مناسب در مناطق پهله و میمه، از مسئولان انتظار داریم موضوع تسطیح اراضی این مناطق را جهت بهره برداری در حوزه کشاورزی، در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تلاش مسئولان درخصوص تحویل گندم، از زحمات همه دست اندرکاران حوزه کشاورزی و تعاونی ها تشکر نمود و ادامه داد: باتوجه به پیش بینی برداشت بیشتر کشاورزان، باید احداث سیلو و همچنین احداث صنایع تبدیلی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان با گرامیداشت سالروز لغو تنباکو توسط آیت‌الله میرزا محمدحسن شیرازی در 24 اردیبهشت سال 1270 گفت: فتوای تاریخی لغو امتیاز تنباکو نشان از اقتدار مرجعیت در مقابل استکبار و زورگویان است.

ارسال نظرات