نکو در گفتگو با «بسیج»:

دولت پاسخگوی خرید هواپیمای بالاتر از قیمت باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر صحت و سقم خریداری هواپیما در دولت یازدهم با قیمت گزاف به اثبات رسید دولت باید پاسخگویی کند و چارچوب چنین کاری را برای مجلس ارائه کند.
کد خبر: ۸۶۷۵۱۱۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم رباط کریم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با توجه به  اظهار نظر آقای پور مختار کمیسون اصل 90  مبنی به اینکه دولت هواپیماهایی را بالاتر از قیمت واقعی  خریداری کرده است نظار ت جدی دوران پسابرجام کجاست اظهار داشت: مدارک دال بر اینکه دولت فی البداهه مجبور به خرید هواپیمای خارج از عرف شده است ندیده ام  و چارچوب منطقی دولت اجازه چنین کاری را نمی دهد.

وی با بیان اینکه صحت خریداری هواپیما با قیمت بالاتر به اثبات نرسیده است افزود: بعید می دانم دولت چنین اقدامی را در زمینه خرید هواپیما انجام داده باشد و اگر صحت و سقم خریداری هواپیما در دولت یازدهم با قیمت گزاف به اثبات رسید دولت باید پاسخگویی کند و چارچوب چنین کاری را برای مجلس ارائه کند.

نکو در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه لزوم نظارت کافی قراردادهای دولتی در پسابرجام الزامی است: نظارت باید منطقی باشد و دولت فقط به وظیفه ذاتی خودش عمل کند و  مجلس نباید بی تفاوت باشد از قضاوت پیش داورانه یا زود هنگام دوری کنیم که کار صحیحی نیست.

 

وی در خاتمه اذعان داشت: دولت باید خود را ملزم به رعایت یک سری چهار چوب کند و جلوی تخلفات احتمالی را بگیرد اگر مجلس حدسیاتی بر صحت این ادعا داشته باشد به بررسی بپردازد هر چند تاکنون چنین گزارش تخلفی  به مجلس ارائه نگردیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار