در هیئت منتظران موعود؛

ترویج سیره شهدا لازمه تربیت نسل انقلابی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه زرندیه گفت: سیره شهدا بایستی برای نسل جوان تبیین شود، آرمان، رفتار، معنویت و تدابیر شهدا برای نسل جوان بایستی الگو باشد چراکه ترویج سیره شهدا لازمه تربیت نسل انقلابی است.
کد خبر: ۸۶۷۳۶۳۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام اکبر قنبری در "هیئت منتظران موعود" با حضور بسیجیان حوزه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) در حسینیه این حوزه برگزار شد با اشاره به سبک زندگی شهدا و شاخصه‌های زندگی این دلاور مردان دفاع مقدس اظهارداشت: بدون تردید، ناهنجاری‌های جامعه امروز با الگوگیری از سبک زندگی شهدا که برگرفته از سبک اصیل اسلامی است قابل رفع است.

وی افزود: شهدا کسانی بودند که از روی اصول، زندگی می‌کردند، اسنان‌هایی که با عقیده نفس می‌کشیدند و آگاهانه عمل می‌کردند و در نهایت با چشمی باز، مسیر خوشبختی را پیمودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه زرندیه تصریح کرد: برای رسیدن به تربیت انقلابی بایستی سیره شهدا را بخوانیم، تامل در خاطرات شهدا به انسان می‌آموزد که چگونه در زندگی شهدا ساده زیستی، از خود گذشتگی، دوری از ناهنجاری‌ها، رابطه زیبا با پدر و مادر و خانواده، استقامت در برابر مشکلات، شجاعت و شهامت، به فکر دیگران بودن، عبادت و بندگی خدوند، دوری از شهرت و... موج می‌زد که هر کدام از این‌ها نیاز به تدبر و تأمل بسزایی دارد.

حجت‌الاسلام قنبری با اشاره به لزوم بهره‌گیری از سیره شهدا در جنگ نرم امروز دشمن گفت: جوانان باید با الگوگیری از سیره شهدا خود را در برابر تهدیدات دشمن ایمن ‌کنند، بایستی پیام شهدا را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم و این اقدام را باید با تمام توان و درایت انجام دهیم.

وی افزود: یکی از زیباترین سبک‌هایی که در زندگی شهدا جریان داشت این بود که آنان به شدت از شهرت و منیت و مطرح کردن خودشان پرهیز می‌کردند حتی فرماندهان جنگ، طوری رفتار می‌کردند که خیلی‌ها نمی‌دانستند آن‌ها فرمانده هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات