مسئول سازمان بسیج اصناف اردبیل با بیان اینکه جهاد تنها مبارزه در جنگ نیست، گفت: کسب روزی حلال خود یکی از مصادیق اصلی جهاد در راه خدا است.
کد خبر: ۸۶۷۳۵۶۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
محمود وهاب زاده، مسئول سازمان بسیج اصناف استان اردبیل،  در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، با توجه به تاکید مکرر رهبر انقلاب اسلامی به اقتصاد و نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی موضوع بسیار مهمی است که متاسفانه اقدامات اجرایی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک امر ضروری است تا جلوی زیاده خواهی های ناعادلانه را بگیرد، افزود: برخی صنعت ها در اقتصاد به منظور جبران این صنعت ها و رفع اشکال های اقتصادی هستند، می تواند به عنوان بهترین الگو و راهکاری برای رون رفت از تهدیدات و فشارهای وارده بوده و به عنوان یک ضرورت جدی و مبتنی بر اقتصاد اسلامی می تواند تحول بزرگی به وجود آورد که این امر با روحیه جهادی موفق خواهد شد.
مسئول سازمان بسیج اصناف استان اردبیل افزود: جهاد، تنها مبارزه در یک جنگ نیست بلکه کسانی که در جهت کسب روزی حلال تلاش می کنند نیز مجاهدان راه خدا می باشند و در این صورت است که می توان شاهد اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بود.
وهاب زاده ادامه داد: استان اردبیل پتانسیل‌های بومی و ظرفیت لازم برای تحقق یک اقتصاد پویا در این امر مهم را دارا است که با مدیریت صحیح و فرهنگ جهادی باید در راستای شکوفایی و عملی شدن آن گام برداشت.
وی با عنوان  اینکه تنوع کالاهای تولیدی در این استان و زمینه برای صادرات آن‌ها از مهمترین زمینه‌های عملی کردن اقتصاد مقاومتی است، بیان داشت : تنوع هایی که در عرصه کشاورزی، دامداری، باغداری، عسل و تولید محصولات آبزی، صنایع دستی و... وجود دارد و توجه به صادرات این کالاها و فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل اهمیت این استان را در بحث اقتصاد مقاومتی بیش از پیش کرده است.
مسئول سازمان بسیج اصناف اردبیل با عنوان نقش اصناف در زمان انقلاب بیان داشت: اصناف و بازاریان چه قبل از انقلاب در مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس در هر دو جبهه نثار جان و نثار مال مشتاقانه فعالیت داشته اند.
وی با توجه به هدف انقلاب اسلامی مبنی بر اسلامی شدن جامعه بیان کرد: بسیج اصناف هم وظیفه در رسالت خود را تلاش در راستای تحقق بازار اسلامی می داند و نگاه بسیج اصناف و بازاریان نگاه اسلامی و مقدس و جهادی می باشد.
وی عنوان کرد: بسیج اصناف اردبیل با برگزاری جلسات شورای عالی بسیج اصناف استان، طرح مباحث در کارگروه اقتصاد مقاومتی، برگزاری نشست های مختلف با مباحث اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق کالا، کمک به توانمند سازی و هدایت تولید کنندگان و اصناف برای صادرات با همکاری ادارات و سازمان های مرتبط، شناسایی واحد های تعطیل و نیمه تعطیل حمایت از تولیدات ایرانی و ارائه تسهیلات و وام های اقتصادی مقاومتی برای فعالین در پیش برد اقتصاد مقاومتی تلاش می کند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات