در پی وارادت بی رویه کالای خارجی؛

به دنبال گرفتن مجوز قانونی برای تجمع اعتراضی روبروی گمرک بوشهر هستیم

مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بوشهر گفت: به دنبال گرفتن مجوز قانونی برای تجمع روبروی گمرک بوشهر برای اعلام مخالفت با سیاست های دولت در قبال واردات بی رویه کالاهای خارجی هستیم.
کد خبر: ۸۶۷۲۵۰۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳



به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، محمد امین حیدری، مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بوشهر گفت: استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور نباید محل ورود  حجم زیادی از کالاهایی باشد که مشابه آنها در درون کشور و به دست جوانان همین خاک ساخته می شود.

حیدری اظهار کرد: با توجه به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال به  اسم " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" ما می خواهیم در عمل  شاهد اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی گفت: متاسفانه در روزهای اخیر به بهانه اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی شاهد بی مهری شدید نسبت به ملوانانی هستیم که روزهای و هفته ها در دریا جان خود را به خطر می اندازند تا نان زن و بچه هایشان را تهیه کنند.

مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بوشهر گفت: دولت به جای اینکه موانع را پیش پای آنها بردارند کار آنها که زندگیشان است را از آنان سلب کرده است.

وی ادامه داد: دولت جلوی ته لنجی با همان کالایی که ملوانان می توانند طبق قانون با خود وارد کنند را گرفته است ولی میلیون ها تن اجناس که به صورت مستقیم به اقتصاد کشور لطمه وارد می کند را مورد فراموشی قرار داده است.

حیدری ابراز کرد: بی شک هیچ کس مخالف، مبارزه با قاچاق نیست اما سهمیه ته لنجی که در کنترل دولت و کمترین ارفاق به مردم مرزنشین است کاملا با مقوله قاچاق کالا فرق دارد و قانون نیز درباره موضوع ته لنجی کاملا شفاف است و نباید آن را با قاچاق اشتباه گرفت.

وی بیان کرد: مساله امروز ما قاچاق نیست مساله ما مجوز دادن به واردات کالاهایی است که مشابه داخلی دارند و سود آن به جیب فئودال ها و سرمایه دارانی می رود که اقتصاد مقاومتی مد نظر مقاوم معظم رهبری را نابودی تدریجی خود و اربابان بزرگتر از خود می دانند.

وی ادامه داد: ما به دنبال گرفتن مجوز قانونی برای تجمع روبروی گمرک بوشهر برای اعلام مخالفت با سیاست های دولت در قبال واردات بی رویه کالاهای خارجی هستیم.

مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بوشهر گفت: مهمترین خواسته ما دانشجویان از دولت در سال جاری خاتمه دادن به واردات بی رویه اجناس خارجی است که مشایه داخلی دارند چرا که به رغم فرمایشات مقام معظم رهبری اقدام در جهت مقابله با واردات صورت نگرفته است.

این دانشجوی بسیجی عنوان کرد: طی آماریی که منتشر شده است فقط در سال گذشته 100 هزار نفر کارگر به صورت مستقیم در بیش از یک هزار واحد تولیدی اخراج شده اند. دولت باید پاسخگوی خانواده  های بی بضاعت این کارگران باشند.

وی تصریح کرد:عده ای در داخل به جامعه القا می کنند که کالای ایرانی ایراد دارد و نباید آن را استفاده نمود تا بتوانند رانت وارداتی خود را داشته باشند ما به این کم کاری دستگاه های اجرایی اعتراض داریم.

حیدری ابراز کرد: ما واردات کالا های محوری و نیز خام فروشی را مانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و استقلال کشور می دانیم چرا که ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم. و به همین دلیل نیز از مسولان کشور و دستگاه های اجرایی می خواهیم که مطالبات بحق ما از قبیل ممانعت از چپاول سرمایه های ملت توسط وارد کننده های سرمایه دار، جلوگیری از رانت خواران اقتصادی، اتکا به تولیدات داخلی و حمایت از آن و ...

مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بوشهر گفت: در این تجمع نیز مراسم نمادین ترحیم تولید داخلی را خواهیم داشت و پس از این تجمع نامه اعتراضی خود را در رسانه ها منتشر خواهیم نمود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات