عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با "بسیج":

دولت یازدهم مسکن اجتماعی را کلید بزند تا دولت بعدی آن را تکمیل کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: دولت در باقیمانده حیاتش مسکن اجتماعی را ارائه و اجرایی کند تا دولت های بعدی پیگری کنند.
کد خبر: ۸۶۷۲۰۴۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

شهروز افخمی نماینده مردم ملکان و عضوکمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به شعارهای تبلیغاتی دولت در خصوص مسکن اجتماعی اظهار داشت: واقعیت این است نگاه دولت به بخش پایین دستی جامعه نگاه اولویت داری نیست.

وی با بیان اینکه در خصوص مسکن مهر موضع گیری هایی شده مبنی برا اینکه اشکال محتوایی دارد افزود: دولت در ابتدای کار مسکن اجتماعی را مطرح که در مجلس طرح مسکن اجتماعی را پیگیری می کردیم اما از  مبانی آن چیزی به مجلس ارائه نشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بحث مسکن مسئله ای است که تمامی دولت ها گریبانگیرش بوده  و باید به آن پرداخته شود.

افخمی افزود: حدود 3میلیون واحد مسکن مازاد و بدون استفاده در کشور به خصوص در کلان شهرها وجود دارد،  مسکن هایی که مازاد بر نیاز افراد بوده  و گران قیمت هستند،  لذا طرحی که در مسکن اجتماعی آورده می شود و نه در مسکن مهر؛ برای طبقات متوسط به پایین جامعه طراحی شده تا بتوانند قدرت خرید به شرط تملک دائمی را داشته تا سرپناه ، شغل، امنیت و موارد بدیهی مردم ایران  تامین شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت در باقیمانده حیاتش مسکن اجتماعی را ارائه و اجرایی کند تا دولت های بعدی پیگری کنند و اگر طرح مسکن اجتماعی پیگیری نشود که نقیصه ای برای دولت است.

 

ارسال نظرات