یکی از مبلغین جزیره خارک :

نقش زنان در مدیریت صحیح اقتصاد بسیار تاثیر گذار است

حجت الاسلام پورعلی نقش زنان در اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم دانست و افزود: تجملات، رقابت‌های ناسالم، فخر فروشی و خودنمایی در اسلام مورد نکوهش قرار گرفته و اسراف کنندگان براردان شیطان معرفی شده‌اند ازاین رو در شرایط سخت فعلی اقتصاد نقش تاثیر گذار زنان در پرهیز از اسراف و مدیریت صحیح اقتصاد خانوداه بسیار باید مورد توجه قرار گیرد .
کد خبر: ۸۶۷۰۸۹۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰


 به گزارش خبرگزاری بسیج از جزیره خارک؛ حجت الاسلام پورعلی در نشست که صبح امروز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در حسینیه شهید ملاح زاده این جزیره برگزار شد،ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و تبریک عید بزرگ مبعث رسول گرامی اسلام(ص)  و شهادت شهید مطهری(ره) از اسلام را نزدیکترین نمونه به اسلام ناب محمدی دانست .

امام جماعت مسجد ولیعصر(عج) درخصوص نقش زنان در اقتصاد مقاومتی به بخش‌هایی از  کلمات قصار مولای متقیان اشاره کرد و گفت: امام اول ما شیعیان می فرماید سه خصلت می باشد که برای زنان زینت هستند درحالی که همان سه برای مردان عیب محسوب می شوند .

وی این سه خصلت را تکبر، بخل و ترس دانست و درادامه گفت: زنی که در بیرون از خانه مغرور باشد چشم طمع نامحرم را از خودش قطع می کند همچنین زنی که بخیل باشد اقتصاد خانواده را به نحو احسن مدیریت نموده اهل ولخرجی و بریز و بپاش نیست و از مال خود و شوهرش به خوبی محافظت می کند .

این روحانی تبلیغی اضافه کرد: زنی که دارای ترس باشد از هر چیزی که به آبروی او لطمه می زند می ترسد و از آن پرهیز می کند وی تصریح کردک این سه خصلت  با این معانی برای زن زینت هستند.

حجت الاسلام پورعلی نقش زنان در اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: زنان با مدیریت مخارج و هزینه¸های خانواده و پرهیز از ولخرجی و اسراف، اقتصاد خانه را ساماندهی می کند .

وی اظهار داشت: تجملات، رقابت‌های ناسالم، فخر فروشی و خودنمایی در اسلام مورد نکوهش قرار گرفته و اسراف کنندگان براردان شیطان معرفی شده‌اند ازاین رو در شرایط سخت فعلی اقتصاد نقش تاثیر گذار زنان در پرهیز از اسراف و مدیریت صحیح اقتصاد خانوداه بسیار باید مورد توجه قرار گیرد .

امام جماعت مسجد ولیعصر(عج) تصریح کرد: وظیفه اصلی زنان، تعلیم و تربیت فرزندان است زیرا خانواده اصلی ترین رکن تربیتی می باشد و در راس آن مادر قرار دارد، فردی که علاوه بر تعلیم زبانی باید الگوی عملی فرزندان در خصلت های نیکو از جمله قناعت و پرهیز از اسراف و تجمل گرایی باشد .

وی در قسمت پایانی سخنان خود با اشاره به این مهم که عدم  اسراف باعث قناعت ورزی و رشد حس استقلال همچنین دوری از تکیه به دیگران می شود، اظهار داشت: ما باید از ابتدا به انجام کارهای خوب عادت کنیم و خداوند هم از ما عمل صواب و زیبا می خواهد یعنی این که هر کاری را به جای خود، به موقع و به اندازه انجام دهیم .

درپایان مراسم از تعدای مدیران و مربیان عقیدتی خواهران تجلیل به عمل آمد .

 

ارسال نظرات