برگزاری مراسم نکوداشت هفته عقیدتی سیاسی در عسلویه

همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، مراسم نكوداشت و تجليل از مربيان و مسئولین برتر رده های ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاتم الانبیاء(ص) به همت عقيدتي سياسي سپاه عسلویه در سالن جلسات سپاه اين شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۹۹۹۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، حجت الاسلام سید زین العابدین رضوی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان عسلویه در اين مراسم ضمن تسليت شهادت امام موسی کاظم(ع) و سالروز شهادت آيت الله مطهري و گراميداشت مقام معلم گفت: تمامي موعظه گيري‌ها و جهت گيري‌هاي انسان در حوادث و اتفاقات بر مبناي عقايد او شكل مي گيرد.‌

حجت‌الاسلام رضوی با اشاره به 12 اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری  و روز معلم اظهار داشت: با اطمینان می‌توان گفت شهید مطهری از مصادیق این روایت امام صادق(ع) می‌باشد که می‌فرماید "در روز رستاخیزخداوند مردم را یکجا گرد می‌آورد و ترازوی عدالت برپا می‌شود آنگاه خون شهیدان با مرکب دانشمندان سنجیده می‌گردد" پس مرکب دانشمندان بر خون شهیدان برتری می‌یابد بویژه اینکه آن شهید هم دانشمند و هم شهید راه دین می باشد.

وی افزود: مطهري فیلسوف فرزانه اي است که عمر پر برکت خویش را در راه اهداف اسلام ناب محمدی و اعتلای فرهنگ غنی اسلام و مبارزه بیامان برعلیه انحرافات فکری و اعتقادی سپری نمود .

رضوی عنوان کرد: آثار ارزشمند و گرانقدر استاد مطهری نشأت گرفته از کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) و اولیای الهی علیهم السلام است.

رضوی ادامه داد: همه معلمان، مربیان، مبلغان، مؤلفان،محققان و پژوهشگران جامعه باید شهید مطهری را الگوی خویش قرار بدهند چون آن بزرگوار در تمامی این صحنه‌ها یک شخصیت برجسته و الگو می‌باشد.

در ادامه نیز یونس عبداللهی، جانشین فرمانده سپاه خاتم الانبیاء(ص) شهرستان عسلویه تصریح کرد: آنچه در شخصیت شهید مطهری مشاهده می‌شود یک نوع جامعیت بوده،به طوری که ما می‌بینیم وی هم نویسنده و خطیب و هم استاد اخلاق و جامعه‌شناس بود و سوا از اينها مبارز نيز بود و اين‌ها عناصری هستند که شاید کمتر کسی در کنارهم اینها را در شخصیت خود داشته باشد.

وی افزود: باید همه توجه داشته باشیم رمزموفقیت آن شهید عزیز همان چیزی است که امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه می فرماید« کسی‌که معلم و ادب کننده خویش است به احترام سزاوارتر است از کسی که معلم و مربی مردم است»،لذا شهید مطهری قبل از اینکه معلم و ادب کننده دیگران باشد معلم و ادب کننده نفس خویش بوده است.

عبداللهی اضافه کرد: ویژگی برجسته دیگر شهید مطهری این بود که خودش را وقف اسلام کرده بود، مبلغ و مروج فرهنگ اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی بود.

 



ارسال نظرات