سردار قاسم سلیمانی:

شرط شهید شدن شهید بودن است

سردار سلیمانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سکاندار کشتی ناب اسلام را بر عهده دارد، گفت: شرط شهید شدن شهید بودن است.
کد خبر: ۸۶۶۹۹۴۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلان؛ سردار قاسم سلیمانی درکنگره شهدای گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سکاندار کشتی ناب اسلام را بر عهده دارد، اظهارکرد: کنگره جلسه کم نظیری است و بوی دیگری نسبت به دیگر مراسمات دارد

وی  ا اشاره به اینکه  رط شهید شدن شهید بودن است افزود: انگار شهدا حضور دارند و بوی عطرشان استشمام می شود.

فرمانده نیروی زمینی قدس سپاه پاسداران گفت: اداره مجلس توسط همر زرمان شهید جلسه را عطرآگین کرد

سردار سلیمانی گیلان را یک بهشت الهی دانست وتصریح کرد:  نعمت الهی در ایران اسلامی در استانی که نخبگان و برجستگان و علما و مراجع بزرگی را در خود پرورش و به جهان تشیع و اسلام تقدیم کرده، وجود دارد.

وی با بیان اینکه گیلان افتخار ایران و برگ زرینی از ایران اسلامی است، افزود:  8هرار شهید انسان را متحیر می کند و 30هزار  جانباز و آزاده در چنین شرایطی نسبت به جمعیت چشمگیر است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه  بیش از 20سال از دوره جنگ می گذرد و جامعه ماهنوز متاثر ازآن دوران است، اعلام کرد:  اگر امروز در کسی اخلاق و کردارشهدا، استشمام شد، یقینا شهید می شود و تمام شهدا این مشخصه را داشتند و قبل از شهادت، شهید بودند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه شهید به دلیل اینکه از نفسانیت خود عبور می کند و خود را فدا می کند، شهید می شود، افزود: به دلیل این زاهد شدن، شهید حجاب های ظلمانی و نورانی را پشت سر می گذرد و به جایگاه ضیافت الله نائل می شود.

وی با تاکید براینکه زمینه اساسی که همه شهدا طی کردند مقام هجرت است، گفت: شهدا هجرت از مال، مکان، دلبستگی ها و زیبایی های مادی زندگی را در تمام ابعاد در حد کمال انجام دادند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه اگر این هجرت در انسان صورت گرفت، هم به اجر شهادت نرسد از اجر الهی برخوردار است، ابرازکرد: ایستادگی و پایداری در این راه از دیگر راه های رسیدن به شهادت است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه افراد باید ذرات اتصال را در خود حفظ کنند، تا به شهادت نایل آیند افزود: شهدای مدافع حرم این اتصال را حفظ کردند که این نوعی زکاوت و تیزهوشی است.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) باهمه عظمت هایش در حادثه احد برای شهادت گریست گفت: هر کسی به مدار مغناطیسی امیرالمومنین نزدیک شد این مدار بر او اثر میگذارد و ابوذر غافری می شود فلسفه شهید شدن فلسفه این اتصال است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه امام راحل حق بزرگی به گردن همه دارد و کاری کرد که هیچ مرجع و عالمی در تاریخ شیعه قادر به آن نبود، تصریح کرد: امام در اوج ناباوری حکومت اسلامی تاسیس کرد.

 

ارسال نظرات