خبرگزاری بسیج: مسئول واحد سلامت شهرداری باقرشهر از برگزاری برنامه های مختلف توسط واحد سلامت شهرداری همزمان با هفته سلامت خبر داد .
کد خبر: ۸۶۶۸۷۲۵
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ؛ قنبری گفت: هفته سلامت فرصت خوبی است که اهمیت و جایگاه سلامت را در بین شهروندان فرهنگ سازی کنیم و با افزایش آگاهی آنان در خصوص انواع بیماری ها و راه های مقابله و پیشگیری با آن بتوانند زندگی سالم و عاری از هر گونه بیماری داشته باشند .

وی در ادامه افزود: به همین منظور واحد سلامت شهرداری باقرشهر در نظر دارد برنامه‌های متنوع و قابل استفاده‌ای برای شهروندان برگزار نماید تا شهروندان از این طریق بتوانند در این برنامه ها شرکت کرده و میزان آگاهی خود را در خصوص بیماری های خاموش از جمله دیابت و فشار خون بالا برند و به صورت رایگان ویزیت شوند .

قنبری با اعلام خبر برپایی سه پایگاه سلامت در باقرشهر ، گفت : در مدارس آزادی و بنکدار و همچنین سالن عطر یاس پایگاه سلامت به منظور ارائه خدمات بهداشتی و سلامت محور از جمله : ویزیت رایگان توسط خانم دکتر صالحی رییس مرکز بهداشتی امام جعفر صادق (ع)، خانم دکتر اصلانی کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری ، تست قند خون ، فشار خون و توزیع بروشورهایی در خصوص بیماری دیابت برگزار می شود .

وی در ادامه با اشاره به همکاری با دهیاری قمصر در خصوص برنامه های هفته سلامت ، تصریح کرد : روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح از ابتدای ورودی روستای قمصر تا ساختمان دهیاری این روستا پیاده روی خانوادگی در نظر گرفته شده است تا فرهنگ خود مراقبتی در بین مردم نهادینه شود.

مسئول واحد سلامت شهرداری با اشاره به برگزاری آیتم های نمایشی در مدارس ، اظهار داشت : گروه تئاتر خانم رادپور با اجرای نمایش در خصوص بیماری دیابت در تمامی مدارس باقرشهر حضور یافته ودر قالب حرکات نمایشی دانش آموزان را نسبت به این بیماری و راه های پیشگیری از دیابت آگاه کردند .

قنبری از برگزاری همایش بیماری دیابت با مشارکت آموزش و پرورش منطقه و همچنین شرکت نورودیسک خبر داد و افزود : در نظر داریم همزمان با هفته سلامت همایشی با حضور بیماران دیابتی و دانش آموزان باقرشهری ۷ اردیبهشت ماه در سالن عطر یاس برگزار کنیم تا در این راستا سطح فرهنگ و آگاهی عمومی شهروندان را در بخش سلامت ارتقا بخشیم .

وی در پایان ضمن اظهار امیدواری خاطرنشان کرد که با برنامه ریزی های دقیق و مدون در حوزه سلامت و بهداشت و اجرای آن در هفته سلامت ، گامی موثر در راستای افزایش میزان سلامت جسمی ، روحی و اجتماعی شهر و شهروندان برداشته شود .

 

ارسال نظرات