جانشین فرماندهی سپاه بوشهر:

صنایع تبدیلی نقشی اساسی در توسعه پایدار کشاورزی دارد

جانشین فرماندهی سپاه بوشهرگفت: صنایع تبدیلی بخش كشاورزی به عنوان حلقه تمام كننده زنجیره ارزش محصولات كشاورزی، نقشی اساسی در توسعه پایدار بخش كشاورزی داشته و از ایجاد ضایعات در محصولات كشاورزی جلوگیری می كند.
کد خبر: ۸۶۶۸۷۱۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در بوشهر، غلامرضا شهابی در همایش گرامیداشت سالروز بسیج سازندگی و در جمع بسیجیان بوشهر گفت: يكي از بهترين روش هاي اشتغالزايي و افزايش درآمدهاي كشاورزي در مناطق ايجاد صنايع تبديلي و تكميلي است. صنايع تبديلي از قابليت ايفاي نقش تعيين كننده در تنظيم بازار محصولات كشاورزي نيز برخوردار است

وی افزود: صنایع تبدیلی بخش كشاورزی به عنوان حلقه تمام كننده زنجیره ارزش محصولات كشاورزی، نقشی اساسی در توسعه پایدار بخش كشاورزی داشته و از ایجاد ضایعات در محصولات كشاورزی جلوگیری می كند.

شهابی خاطرنشان كرد: با توجه به موقعیت شهرستان بوشهر می طلبد كه در طرح توسعه كشاورزی، حمایت ویژه ای از صنایع تبدیلی كشاورزی انجام شود، زیرا این موضوع نقش موثری در افزایش تولید دارد

در این همایش یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی استان بوشهر نیز ضمن بیانی مطالبی در مورد رسالت و فعالیت های کارگاه های صنایع تبدیلی در استان بوشهر گفت:يكي از بهترين راهكارهاي توسعه اشتغال در مناطق روستايي و شهری ، جلوگيري از مهاجرت بي رويه است، كاهش ضايعات محصولات كشاورزي، افزايش ارزش افزوده محصولات و پيشرفت اقتصادي - اجتماعي مناطق روستايي و شهری، توسعه صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي است.

وی افزود: صنايع تبديلي از قابليت ايفاي نقش تعيين كننده در تنظيم بازار محصولات كشاورزي نيز برخوردار است. بيشتر كشاورزان از عرضه همزمان محصولاتشان در بازار و كاهش شديد قيمت متضرر مي شوند و اين در حالي است كه با استفاده از صنايع تبديلي مي توان محصولات كشاورزي را در خارج از فصل به بازار عرضه كرد."

اين فعال اقتصادي خاطرنشان کرد: اوايل از دستگاه هاي صنايع تبديلي فقط براي خشك كردن و بسته بندي كردن سبزيجات زمين خودم استفاده مي كردم اما با افزايش تقاضا مواجه شدم به گونه اي كه در حال حاضر همه سبزيجات كشت شده در منطقه را مي خرم و پس از فراوري به فروش مي رسانم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه مالک اشتر بوشهر نیز گفت : بسته بندی انواع سبزیجات و صیفی جات، فرآوری و بسته بندی خرما، كارخانه های رب گوجه گیری از جمله صنایع تبدیلی بخش كشاورزی است كه باید به آن توجه شود.

علیرضا فلاحی در پایان با اشاره به صنایع تبدیلی بخش تولیدات دامی و آبزیان پرورشی، گفت: بسته بندی انواع گوشت قرمز و مرغ، بسته بندی ماهیان و میگوی پرورشی و توسعه كیفی واحدهای لبنیات از جمله صنایع تبدیلی این بخش است.

.


ارسال نظرات