حیدر رحیم‌پور ازغدی در گفتگو با «بسیج»:

تبلیغات،کالاهای نامرغوب وارداتی را هم محبوب می‌کند

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ما نباید با واردات تولیدات خارجی گران و نامرغوب، کمر تولید خود را بشکنیم و بدانیم که رقیب به بازی سیاسی و حملات ناجوانمردانه و مبارزه منفی ادامه خواهد داد و نباید بگذاریم کالای ایرانی از صحنه اقتصادی خارج شود.
کد خبر: ۸۶۶۸۶۴۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
حیدر رحیم پور ازغدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت به جای تعیین نرخ، مبلغ تعرفه‎های وارداتی را مشخص کند تا تولید کننده ایرانی بتواند توان رقابت با کالای وارداتی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه واردات از طریق تبلیغات عرصه تولیدات داخلی را بسته است افزود: خنثی نمودن حیله‎های تجاری اجناس خارجی ضروری است، اینکه عده ای از طریق تبلیغات کالاهای وارداتی بدون کیفیت را به تولیدات مرغوب داخلی ارجحیت داده و اقدام به فروش با مبلغ بالاتری می‎کنند اجحاف در حق مردم است  لذا مسوولان باید نرخ گذاری اجناس خارجی را در نظر بگیرند.

رحیم پور گفت: کالاهای خارجی از طربق جاه طلبانی وارد می‎شود که با بسته های پر زرق و برق، کیفیت بد کالا را از دید مصرف کننده پنهان می‎نمایند و عده‎ای که کورکورانه تقلید می‎کنند  فریب کالای خارجی پر زرق و برق را خورده و مبلغ گران تری را پرداخت می‎کنند.

رحیم پور بیان داشت: ما نباید با واردات تولیدات خارجی گران و نامرغوب، کمر تولید خود را بشکنیم و بدانیم که رقیب به بازی سیاسی و حملات ناجوانمردانه و مبارزه منفی ادامه خواهد داد و نباید بگذاریم کالای ایرانی از عرصه اقتصادی خارج شود.

وی در خاتمه افزود: تعرفه گمرگی، بلاخص تعرفه‎های مواد غذایی می تواند از مفاسد اداری، بازاری، اقتصادی و توجیه گران فروشی  ممانعت کند.

ارسال نظرات