محسن برمهانی در گفتگو با «بسیج»:

ارزش دفاع از حرم معصومین(ع) در مستندها نشان داده شود

این مستندساز گفت: رزمندگان مدافع حرم با حضور در جبهه های حق علیه باطل علاوه بر دفاع از حرم, از حریم مرزهای کشور و خانواده های ما نیز دفاع می کنند و نیاز است که ارزش دفاع از حرم معصومین(ع) در مستندهای شهدای مدافع حرم نشان داده شود.
کد خبر: ۸۶۶۸۳۸۹
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
محسن برمهانی،مستند ساز در گفتگو با خبرگزاری بسیج درباره ساخت مستندهایی با موضوع شهدای مدافع حرم گفت: فعالیت هایی که برای شهدای مدافع حرم انجام می شوند بسیار ارزشمند هستند خصوصا ساخت مستند؛ همچنین برای ساخت چنین آثاری باید در ابتدا مقاومتی که توسط رزمنده های جبهه مقاومت صورت می گیرد به نمایش دربیاید سپس با خانواده های آنها صحبت شود تا بتوان آن جریان را تکمیل کرد.

این مستندساز افزود: باید در این گونه مستندها به بسیاری از سوال ها پاسخ داده شود اینکه چرا این افراد به آنجا رفتند و به شهادت رسیدند, بگوییم که این واقعه چه بزرگی دارد و ماجرا چیست و نکته بارزی که باید در شهدای مدافع حرم دید حضور جوانان در این عرصه است.

وی اظهار داشت: در زمان هشت سال دفاع مقدس حضور مستندسازان جوان در این عرصه باعث خلق آثاری ماندگار از رشادت های رزمندگان شد و الان نیز این امر مهم به دست جوانان و نسل امروز افتاده است البته مسئولین فرهنگی کشور نیز باید به این نسل بها بدهند و زمینه لازم را برای رشد و نمو چنین مستندسازانی مهیا کنند.

کارگردان مستند "به پشت پنجره نگاه کن" تاکید کرد: در مستندهای با موضوع شهدای مدافع حرم باید نیاز به دفاع از حرم نشان داده شود و رزمندگان مدافع حرم در واقع ملازمین و مدافعین حرم هستند که دشمنان به آنجا دست درازی نکنند و این رزمندگان با حضور در جبهه های حق علیه باطل علاوه بر دفاع از حرم, از حریم مرزهای کشور و خانواده های ما نیز دفاع می کنند.

برمهانی ابراز کرد: فیلم سازان نسل امروز از لحاظ تکنیک چیزی از فیلم سازان نسل گذشته کم ندارند فقط باید به آنها سفارش داده شود و حمایت های لازم نیز از آنها صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: افزودن بخشی با عنوان "شهدای مدافع حرم" در جشنواره های فیلم بسیار لازم است به طوریکه در جشنواره ای مانند جشنواره فیلم مقاومت باید نگاه جدی به این حوزه شود تا جشنواره های دیگر هم در این زمینه ورود کنند.

این مستندساز در ادامه با نام بردن تعدادی از مستندهای مدافع حرم بیان داشت: مجموعه "ملازمان حرم", "پل" و "عشق بدون مرز" از جمله آثار ارزشمندی است که در رابطه با شهدای مدافع حرم ساخته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار