گزارش خبرگزاری بسیج از انتقال نافرجام شرکت "دووالکتریک" به ایران

پول‌های بلوکه شده بخش خصوصی در کره جنوبی آزاد می‌شود؟

دیانی گفت: امیدواریم در سفر پسابرجامی رئیس جمهور کره جنوبی به ایران این مسئله توسط وزارت خانه های مربوطه پیگیری و پول های بلوکه شده به کشور و این واحد صنعتی بازگردانده شود.
کد خبر: ۸۶۶۸۲۴۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

به گزارش از خبرگزاری بسیج مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب درباره علت اخراج و تعدیل نیروهای زبده واحد صنعتی خود افزود: علاوه بر تمام علت هایی چون کاهش قدرت خرید مردم و در نتیجه کاهش فروش واحد و وام هایی با بهره بسیار بالا که باعث تضعیف گروه صنعتی انتخاب شده،  قاچاق لوازم خانگی و واردات بی رویه برندهای خارجی که عینا در ایران تولید می شوند خنجری است بر پیکره تولید ملی و اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر همه عللی که ذکر شد چند سال پیش گروه صنعتی انتخاب اقدام به خرید شرکت "دوو الکتریک" کرد و طبق توافقات به عمل آمده برای آغاز فرآیند انتقال برند، مبلغ 60میلیون دلار به یکی از بانک های عامل کره جنوبی واریز اما به حساب شرکت دوو منتقل نشد چراکه  کشور کره جنوبی تمام پول این واحد صنعتی را به دلایل واهی بلوکه کرد. 

دیانی افزود: متقابلا شرکت دوو از واگذازی شرکت امتناع کرد و همین بلوکه شدن اموال باعث ضربه سنگین به این واحد صنعتی شد.

 وی اظهارامیدواری کرد در سفر پسابرجامی رئیس جمهور کره جنوبی به ایران این مسئله توسط وزارت خانه های مربوطه پیگیری و پول های بلوکه شده به کشور و این واحد صنعتی بازگردانده شود.

ارسال نظرات