یک کارشناس فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»عنوان کرد

فاجعه ورامین؛ نتیجه دسترسی آزاد کاربران به شبکه‌های اجتماعی

یک کارشناس فضای مجازی گفت: تجاوز جنسی و مسائل غیر اخلاقی در کانال های مستهجن بسیار زیاد و بیشترین مشتریان شبکه های اجتماعی نوجوانان هستند که همه به یک نوع اینترنت آزاد دسترسی دارند؛ تبعات این مسئله هیچ وقت با فرهنگ سازی حل نخواهد شد.
کد خبر: ۸۶۶۷۴۲۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

محمد کهوند کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص تأثیرات فضای مجازی بر فاجعه ورامین اظهار داشت: در مقدمه باید گفت اصولاً هر چیزی که تولید آن اشتباه باشد مصرف آن نیز اشتباه است، مانند مواد مخدر و مشروبات الکلی و همچنین اگر تولید چیزی غلط نباشد اما توزیع آن استاندارد نباشد مثل چاقو کاری اشتباه است.

وی افزود: باید به این مسئله توجه داشت که یک چیز را نباید در اختیار هر کسی قرار داد بلکه باید متناسب با سن و روحیه فرد باشد، ما معمولاً این مسئله را در همه مسائل مانند پوشیدن کفش، عینک زدن و لباس پوشیدن رعایت می کنیم.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: در بحث رسانه اگر بپذیریم اصل تولید شبکه های اجتماعی و اینترنت درست است باید گفت توزیع آن استاندارد نیست؛ اینکه همه به یک تلگرام و یک نوع شبکه اجتماعی دسترسی دارند نتیجه ای ندارد جز اینکه نوجوان 17 ساله ای با دانلود سریال ها و فیلم های مبتذل دست به جنایت می زند که شیوه به قتل رساندن کودک 6 ساله دقیقاً تحت تأثیر فیلمی است که دیده است.

کهوند با بیان اینکه با وجود تلگرام، فیلترینگ در ایران معنایی ندارد خاطر نشان کرد: بحث تجاوز جنسی و مسائل غیر اخلاقی در کانال های مستهجن بسیار زیاد و بیشترین مشتریان شبکه های اجتماعی نوجوانان و جوانان هستند که همه آنها به یک نوع اینترنت آزاد و محض دسترسی آسان دارند؛ تبعات این مسئله هیچ وقت با فرهنگ سازی حل نخواهد شد.

این کارشناس فضای مجازی در ادامه اظهار داشت: در ابتدا این قاعده غلط، یعنی دسترسی همه به شبکه های اجتماعی، راه اندازی شد و بعد به دنبال آن صهیونیستی بودن این موضوع را مطرح کردند فارغ از اینکه صهینویستی است اصل دسترسی همه به اینترنت یکسان غلط است بچه های دبستانی هیچ وقت کتاب های دبیرستانی و مسائل غیر مرتبط با سن خود را نمی خواننداما با دسترسی به اینترنت یکسان می توانند به همه مسائل دست یابند که این خطراتی بزرگ را خواهد داشت.

کهوند تأکید کرد: اگر وضع به همین منوال پیش رود قطعاً اوضاع بدتر خواهد شد، فاجعه ورامین و قتل ستایش یک نمونه بود البته نمونه های دیگری هم در این رابطه اتفاق افتاده که رسانه ای نشده اند.

این کارشناس فضای مجازی در خصوص ارائه راهکار برای حل این مشکل بیان داشت: اصل دسترسی همه به شبکه اجتماعی یکسان هرچند بیسفون ایرانی غلط است، برای جایگزینی هم نباید عین همان را بسازیم و بعد بگوییم که بومی سازی کردیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار