دانشگاه رکن اصلی فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی است

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: با توجه به نقش دانشگاه‌ها در بحث فرهنگ‌سازی و ترغیب جامعه به حمایت از تولید ملی بایستی گفت که دانشگاه رکن اصلی فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۶۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، همایش "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ راهكارها وپیشنهادها" با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور دلیجان و واحد فرهنگی همایش اقتصادمقاومتی برگزار شد.


رضوی استاد علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه در این همایش با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام‌معظم رهبری با عنوان اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: سال " اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل " که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده ، نقشه راه روشن و آینده ساز برای عبور از مراحل رشد و توسعه و رسیدن به پیشرفت همراه با عدالت است.

وی افزود: بایستی فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی را در جامعه ایجاد کنیم و در این راستا دانشگاه به عنوان رکن اصلی فرهنگ سازی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

این استاد علوم سیاسی تصریح کرد: با توجه به شاخص‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و لزوم تحقق منویات ایشان باید ترتیبی اتخاذ شود که نسبت به اجرای عملی اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

رضوی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک بحث کاملا استراتژیک است و در همه کشورهایی که دارای اهداف بلند مدت هستند و روحیه استقلال در بطن سیاست داخلی و خارجی آن‌ها جاری است، در اشکال مختلف مطرح شده است.

در ادامه این همایش دانشجویان و اساتید نظرات و پیشنهادات خود را ارائه و به بحث و گفت و گو پرداختند، از اهم نظراتی که دانشجویان دادند این بود که با توجه به ظرفیت‌های داخلی کار و صنعت را جلو ببریم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات