فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا مطرح کرد

شرکت صدرا بوشهر به کارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی تبدیل می شود

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: ۱۰سکوی فازهای ۱۳،۱۷ ،۱۸، ۲۲ و ۲۴ میدان گازی پارس جنوبی در شرکت صدرای بوشهر در حال ساخت است و این شرکت کارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۳۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ سردار عبادالله عبداللهی صبح امروز در بررسی مشکلات شرکت صدرای بوشهر با اشاره به اینکه شرکت صدرای بوشهر مرکز ثقل تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است اظهار داشت: براساس شعار سال که اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل است مرکز ثقل عمل برای بوشهر شرکت صدرا تعیین شده که هیچ جایی با آن قابل مقایسه نیست.

وی از ساخت انواع سکوهای پارس جنوبی در شرکت صدرا خبرداد و خاطر نشان کرد: 10سکو مربوط به فازهای 13،17 ،18، 22 و 24 میدان گازی پارس جنوبی در اختیار شرکت صدرای بوشهر است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با اشاره به اینکه مهندسان شرکت صدرا به دانش فنی ساخت سکو دست یافته‌اند تصریح کرد: ساخت این سکوها به لحاظ فنی کار بسیار پیچیده و مهمی است که مهندسان این شرکت به دانش فنی آن دست یافته‌اند.

عبداللهی با بیان اینکه بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه زیرساخت‌ها است افزود: در منطقه بوشهر ظرفیت بالایی وجود دارد واز نظر بستر و زیر ساخت‌های موجود در منطقه و تجهیزات و ماشین آلات خاص و بخصوص نیروی انسانی کارآمد جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه در منطقه بوشهر زیر ساخت اشتغال فراهم است گفت: با توجه به وجود امکانات لازم در صدرای بوشهربه راحتی می‌توان ساخت سکوها را انجام داد چراکه هیچ کدام از استانها این بستر را ندارند حتی کارهای پیچیده‌تر نیز توسط صدرا ممکن می‌شود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با بیان اینکه شرکت صدرا بهترین نقطه برای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود: باتوجه به سابقه صدرا در ساخت سکو جکت، کشتی و دکل حفاری می‌توان صدرا را از این وضعیتی که در گذشته در گیر آن بوده نجات داد .

وی با بیان اینکه پارس جنوبی سرمایه‌ای بسیار مهم در کشور است بیان کرد: در پارس جنوبی که سرمایه مهم ملی محسوب می‌شود و در آن پالایشگاه در منطقه خشکی، حفاری چاه‌ها در دریا، ایجاد خطوط انتقال زیر دریا انجام شده اگر سکوها در شرکت صدرا ساخته نشود سرمایه ملی یاد شده به نتیجه نمی‌رسد.

عبداللهی با تاکید بر تبدیل شرکت صدرای بوشهر به کارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی افزود: باتوجه به بستر موجود در منطقه صدرای بوشهر می‌توان آنرا به کارگاهی بزرگ اقتصاد مقاومتی تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های آن برای فازهای آینده پارس جنوبی و تاسیسات نفتی و گازی کشور مانند فازهای پارس شمالی، کشتی سازی و دیگر طرح‌ها استفاده کرد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با بیان اینکه مشکلات شرکت صدرای بوشهر با تمام توان برطرف و این مشکلات دیگر تکرار نمی‌شود تاکید کرد: ما این اطمینان را می‌دهیم که مشکلات اشتغال کارکنان صدرا تکرار نشود و قرارگاه در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جای جای دیگر نقاط کشور به ویژه ایجاد اشتغال است.

عبداللهی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا به کارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی تبدیل شده افزود: این قرارگاه به کارگاه بزرگی تبدیل شده بگونه‌ای که اکنون یک‌میلیون نفر بصورت مستقیم وغیر مستقیم در قرارگاه خاتم‌الانبیا مشغول کار هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات