عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

رکود در همه بخش ‎های اقتصادی کشور حاکم شده است

ایرج عبدی گفت: رکود در همه بخش ‎های اقتصادی کشور حاکم شده است دولت خط فقر را حقوق بگیران پایین‎تر از 3 میلیون تومان در نظر گرفته این در حالی است که تعداد زیادی از کارگران زیر یک میلیون تومان حقوق دریافت می‎دارند.
کد خبر: ۸۶۶۶۲۲۴
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

ایرج عبدی عضو  سابق کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: واقعیت آشکار اقتصادی کشورمان نشان می‎دهد که رکود در همه قسمت‎های اقتصادی کشور حاکم شده است کارخانجات، کارگاه‎ها و واحدهای تولیدی نمی‎توانند حقوق کارگران و کارمندان را در موعد مقرر پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی کارگران مولفه اساسی است افزود: کارگران علاوه بر اینکه حقوق شان زیر خط فقر محسوب می‎شود دغدغه امنیت شغلی را نیز دارند، ثبات شغلی کارگران نوسانات زیادی دارد و روند نزولی داشته است از سویی دیگر بیمه کارگران نیز دچار مشکلات است.

عبدی خاطر نشان کرد: دولت درآمد ناشی از حذف یارانه را به شکل سوبسیدی در اختیار کارگران قرار دهد، دولت باید بتواند رونق اقتصادی و تولید را ایجاد کند.

وی ادامه داد: جایگاه تولید در برنامه ششم کمرنگ است و بهتر است بگویم اولویت تولیدی و رفع مشکلات کارگران را ندیدم و دولت مانوری برای تولید، سوبسید و هدفمندی یارانه نداشته است.

عضو سابق کمیسیون اجتماعی در خاتمه افزود: دولت خط فقر را حقوق بگیران پایین‎تر از 3 میلیون تومان در نظر گرفته این در حالی است که تعداد زیادی از کارگران زیر یک میلیون تومان حقوق دریافت می‎دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار