عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»:

صرف گفتار و موضع‌گیری نسبت به غارت 2میلیاردی کافی نیست

عبادی گفت: یقینا اقدامات استکباری و زیاده‌خواهی‌های امریکا نیاز به پاسخ عمل مناسب دارد؛ تنها به گفتار و موضع‌گیری نباید اکتفا کرد هرچند لازم است موضع‌گیری رسمی و دیپلماتیک گرفته شود، اما اقدام عملی نیز بایستی به‌جا و به‌موقع صورت گیرد.
کد خبر: ۸۶۶۵۷۵۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
سید محمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات اخیر وزیر امور خارجه در مورد غارت دومیلیاردی اموال ایران توسط امریکا اظهار داشت: یقینا اقدامات استکباری و زیاده‌خواهی‌های امریکا نیاز به پاسخ عمل مناسب دارد.

عبادی تاکید کرد: تنها به گفتار و موضع‌گیری نباید اکتفا کرد هرچند لازم است موضع‌گیری رسمی و دیپلماتیک گرفته شود اما اقدام عملی نیز بایستی به‌جا و به‌موقع صورت گیرد، وگرنه امریکایی‌ها آن‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند به هیچ‌وقت قابل‌اعتماد نیستند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه عنوان کرد: در متن برجام بایستی حین مذاکره بامطالعه بیشتری عمل می‌شد و مسائل مهم در آن مبهم باقی نمی‌ماند که امریکا بتواند از آن یک تفسیری کند که به نفع خود از آن استفاده کند.

نماینده مردم بیرجند در مجلس اظهار داشت: لازم بود تا تعداد تیم مذاکره‌کننده نیز بیشتر می‌بود چراکه امریکا با یک جمعیت کلانی برای مذاکره حضور پیدا می‌کردند و تعداد زیادی از آن‌ها پشت‌صحنه بودند؛ درحالیکه مذاکره‌کنندگان بیان می‌کردند که ما در مذاکرات با تعداد کم در مقابل یک جمعیت انبوهی روبرو بودیم که آقایان نیز نباید افتخار می‌کردند به این صورت مذاکره کردیم.

عبادی در توضیح بیشتر افزود: امریکایی‎ها و طرف مقابل در هر موردی  که مذاکره می‌شد در پشت‌صحنه زوایای حقوقی، فنی، قانونی، اداری، سیاسی و حتی بحث‌های آینده‌پژوهشی  آن را رصد و بررسی کرده و یا با آن مخالفت یا موافقت می‌کردند؛ که این کار آن‌ها حساب‌شده بود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خاتمه تاکید کرد: هر چه تیم مذاکره‌کننده بیشتر و قوی‌تر بود مذاکره‌کنندگان ما یقینا با دقت بیشتری می‌توانستند عمل کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار