علی اشرف خانلری
حجت الاسلام نظري در جمع مسئولان روابط عمومي هاي نواحي بسيج:
خبرگزاری بسیج: مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه حضرت سيدالشهدا(ع) استان تهران در جلسه روابط عمومي هاي نواحي بسيج استان، نقش روابط عمومي ها در سازمان را قابل توجه توصيف كرد و افزود: روابط عمومی هم چشم بيناي تشكيلات و هم گوش شنوای سازمان‌ها هستند.
کد خبر: ۸۶۶۵۷۳۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام مختار نظري ادامه داد: روابط عمومي ها با چشم بينا حقايق سازمان را مي بينند و انعكاس مي دهند و با گوش شنوا مطالب بيروني را دريافت مي كنند و در اختيار سازمان قرار مي‌دهند كه اين خود مسئوليت بسيار خطيري است.

وی اذعان كرد: متأسفانه در بسياري از سازمانها، روابط عمومي نقش تشكيلاتي ايفا مي‌كند و عمده امور آن، همان فعاليت هاي  ساده و مسبوق است، اما اگر امروز به طور جدي به روابط عمومي ها توجه شود، نقش بسيار مهم آنها در سازمان ملموس مي‌شود.

وي روابط عمومي ها را نقطه اتصال نظرات بيروني به سازمان و حقايق سازمان به جامعه دانست و گفت: امروز مهمترين رسالت روابط عمومي ها پيشرفت سازمان مربوط است، نه فقط پيشرفت مدير سازمان.

اين مقام مسئول با بيان اينكه امروز اينترنت در زندگي همه، جا باز كرده است، تأكيد كرد: در اين عرصه استفاده از تكنولوزي هاي روز براي پيشرفت سازمان، يك اصل اساسي است و بايد دانست كه بدون بهره گيري از تكنولوزي هاي جديد كه تأثير بالايي دارد نمي توان اين رسالت خطير را انجام داد.

وي شفاف سازي را از وظايف مهم روابط عمومي ها دانست و گفت: نكته مهم ديگر براي روابط عمومي ها ايجاد حس تفاهم بين مردم و مجموعه متبوع است كه بر اساس آن مردم به سازمان اعتماد مي‌كنند و البته اين حس بايد متقابل باشد.

مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران خاطرنشان کرد: امروز بيشترين هجمه ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شكل مي گيرد كه مردم را نسبت به اين سازمان بدبين كنند تا از چشم مردم بيفتند.

وي افزود: امروز اتهامات زیادی در زمينه انجام امور اقتصادي و صنعتي به سپاه وارد مي‌شود، که روابط عمومي ها بايد در این زمینه شفاف سازي و اقدامات و فعالیت های سپاه را براي مردم تبيين كنند.

وی با بيان اينكه فرمانده كل قوا اجازه انجام هر طرح و پروژه اي را به سپاه نداده است، خاطر نشان كرد: سپاه در پروژه هايي ورود پيدا مي كند كه بخش خصوصي قادر به اجراي آن نباشد يا اينكه نتواند به آن مناطق براي اجراي پروژه وارد شود، بعضي از مناطق زرد هستند و شركت‌هاي عادي ورود به آنجا در توانشان نيست، كه البته سپاه در چند پروژه اجرايي در همين مناطق، شهيد داده است.

وي توضيح داد: بسياري از طرح‌ها در مناطق محروم بايد انجام شود كه بخش خصوصي به دليل به صرفه نبودن طرح، به آنجا ورود پيدا نمي‌كند و آنگاه سپاه هست كه خود را ملزم به محروميت زدايي مي داند و وارد طرح مي شود.

حجت الاسلام نظري با بیان اينكه فعاليت در روابط عمومي ضمن آموزش حرفه اي، ذوق و علاقه مي‌خواهد، خاطرنشان كرد: وظايف روابط عمومي ها بسيار سنگين است چرا كه بايد اين حقايق را مطرح و اعلام نمايند كه سپاه چه وظايفي در بحث سازندگي كشور دارد.

وي تصريح كرد: روابط عمومي ها بايد ضمن رعايت صداقت، سرعت مخابره را بالاتر بياورند و البته در صحت و سقم خبر هم دقت شود.

اين مقام مسئول اذعان كرد: گاهي هدف از خبر توسط بعضي از روابط عمومي ها، تخريب يك شخص است كه اين درست نيست و روابط عمومي ها بايد بدون لحاظ كردن نظرات شخصي به خبر بپردازند و حقايق را فداي مصلحت نكنند.

وي در پايان تأكيد كرد: كارهاي بزرگ نبايد كوچك جلوه داده شود كه اين كار ريشه در حسادت دارد و بالعكس امور كوچك هم نبايد بزرگنمايي شود كه اين به دور از اخلاق است حرفه اي روابط عمومي ها است.

 

ارسال نظرات