عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با "بسیج":

کارگران شهرهای کلان زیر خط فقر قرار دارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ناکارآمدی بسته های ضد رکود دولت در 2 سال گذشته اظهار داشت: فضای فعلی برای کارگران نامناسب است اگر هزینه زندگی در شهرهای کلان را درنظر بگیریم زیر خط فقر قرار داریم.
کد خبر: ۸۶۶۵۷۳۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

شهروز افخمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به ناکارآمدی بسته‌های ضد رکود دولت در 2 سال گذشته اظهار داشت: فضای فعلی برای کارگران نامناسب است اگر هزینه زندگی در شهرهای کلان را درنظر بگیریم زیر خط فقر قرار داریم.

وی افزود: بیش از 60 درصد جمعیت کارگری کشور که بیمه هستند در شرکت ها و موسسات دولتی کار می کنند که اکثرا دارای  شغل های جانبی هستند..

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در رابطه با چشم انداز آینده رونق کسب و کار وضعیت خوبی ندارد و احتمالا با تنش هایی جدیدی روبرو خواهد شد و باید گشایشی شود.

 افخمی با بیان اینکه سیاست خارجی برگرفته از اقتصاد مقاومتی در کوتاه مدت و بلند مدت وضعیت اقتصادی را رونق می دهد تصریح کرد: به هر حال شرایط عمومی که الان با سختی همراه است باید با تلاش سیاست گذاران در رونق تولید و پایین اوردن هزینه های آن منجر شود و ایجاد امکان رقابت پذیری با بازارهای خارجی داشته و از  ورود کالای قاچاق جلوگیری کند.

وی گفت: باید دست در دست هم داد و سیاست گذاران و مسئولین امنیتی مرزها مسائل را طوری حل کنند که پشت مرزها برای سود بیشتر و رکود دائمی سرمایه گذاری کنند.

 افخمی خاطرنشان کرد: دولت توان مالی برای حمایت صنایع و واحدهای تولید داخلی ندارد کار همه جانبه  و مدیریت ها جهادگونه می خواهد نباید در شعار خلاصه نشودبه هر حال به اینده امیدواریم ولی سختی ها را هم نمی توانیم نبینیم.

ارسال نظرات