مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان:

قلع و قمع تابلوی غیرمجاز در محورهای استان زنجان

در سال گذشته بالغ بر صدوپنجاه تابلوی غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان قلع و قمع شد.
کد خبر: ۸۶۶۴۴۹۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان گفت: مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان گفت: در راستای ارتقای ایمنی تردد و پیشگیری از تصادفات رانندگی، این تابلوهای غیرمجاز از حاشیه راههای برون ‌شهری استان جمع‌آوری شده است.

ایرج دست نشان با اشاره به اینکه تابلوها و ساخت ‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌ها یعنی استقبال از پیامدهای ناگوار ترافیکی و ناامنی شدید در سطح محورها، افزود: براساس قانون ایمنی راه‌ها نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های کشور صرفاً با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در استان‌ها با مجوز اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده می‌شود که برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به ‌دلیل ناآگاهی از قوانین و مقررات، به‌صورت خودسرانه اقدام به نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه‌ها می‌کنند که این اقدام آنها، سبب دیده‌نشدن تابلوهای علائم راهها توسط رانندگان شده و در نتیجه با بروز اختلال در تردد ایمن وسایل نقلیه، منجر به سوانح رانندگی می‌شود.

دست نشان تصریح کرد: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به این اداره‌کل و آگاهی از اصول مکان‌یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و ترافیک، ضمن نصب تابلو با اخذ مجوز به ارتقای ایمنی تردد کمک کنند.

مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان در ادامه افزود: برای یک صد تابلو غیرمجازنیزاخطارجمع آوری یا اخذ مجوزابلاغ شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار