نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

اقتصاد مقاومتی راهبردی در برابر دو رنگی آمریکاست

نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: مقام معظم رهبری در برابر دو رنگی‌های آمریکا و بازیگران بین‌المللی نسبت به برجام راه میانه‌ایی را ارائه کردند، که اگر ما این راه میانه را طی کنیم می‌توانیم مشکلات پس از برجام را پشت سر بگذاریم.
کد خبر: ۸۶۶۴۳۸۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت‌الله زین العابدین قربانی در دیدار با اعضای ستاد هفته کاگر گیلان که در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد ضمن تسلیت شهادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) پیام رسان حادثه کربلا و ادامه دهنده راه امام حسین (ع) بودند.

وی با اشاره با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تصریح کرد: مقام معظم رهبری در برابر دو رنگی‌های آمریکا و بازیگران بین‌المللی نسبت به برجام راه میانه‌ایی را ارائه کردند، که اگر ما این راه میانه را طی کنیم می‌توانیم مشکلات پس از برجام را پشت سر بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان ادمه داد: مقام معظم رهبری فرمودند برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نباید روی کاغذ بماند و در این زمینه باید تمام مسئولان و جامعه تلاش کنند و شرایط اقتصاد مقاومتی در گیلان آماده است.

آیت الله قربانی با بیان اینکه گیلان منطقه چای، برنج، نوغان، شیلات و انواع محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: گیلان به‌واسطه کشاورزی می‌تواند به راحتی اقتصاد مقاومتی را در استان تحقق بخشد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت تولید با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، خاطرنشان کرد: وزارت کار و تعاون، بزرگترین پایگاهی است که می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشد.

آیت‌الله قربانی چای را یکی از محصولات استراتژیک گیلان دانست و گفت: در گذشته 72هزار تن چای در گیلان تولید می‌شد، اما اکنون به 20 هزار تن رسیده است که این کاهش خود عاملی در راستای افزایش بیکاری و واردات برنج نامرغوب است.  

وی با تاکید بر رونق شالیزارهای گیلان و کاشت برنج گفت: مسئولان ادعا می‌کنند سالانه 700 هزار تن کسری تولید برنج در کشور داریم، اما شاهد واردات دو میلیون تنی برنج هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش کارگران در چرخه اقتصادی کشور گفت: براساس آیات و روایات هرکس از دست رنج خود نان بخورد در قیامت با پیامبران محشور می‌شود.

آیت‌الله قربانی با اشاره به برگزاری کنگره ملی 8هزار شهید گیلان که از 10 تا 14 اردیبهست ماه در رشت برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین کنگره ملی 8 شهید گیلان برکتی برای استان گیلان محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته آیت‌الله نوری همدانی سخنران اصلی کنگره ملی شهدای گیلان است.

ارسال نظرات