امیرحسین ثابتی در گفتگو با «بسیج»:

تلاش لیبرال های داخلی تثبیت خودشان به عنوان طرف معامله با آمریکا در داخل کشور است

این فعال سیاسی گفت: جریان میانه‎رو دولت در صدد این است تا این پیام را به طرف خارجی مخابره و تثبیت کند که ما همان معتدل و میانه رو هستیم که حاضریم یک سری امتیاراتی حتی از منافع ملی خودمان به امریکا بدهیم تا امریکا ما را به عنوان نماینده اصلی خود در ایران بشناسد.
کد خبر: ۸۶۶۴۲۳۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
امیرحسین ثابتی فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر وزیرامور خارجه در مصاحبه با یک نشریه ایتالیایی که گفته است: «برای اینکه همه  عواقب و نتایج توافق پذیرفته شود، توافق باید  نشان دهد که منافع دارد. اگر مردم منافع آنرا ببینند، آنها به حمایشان ادامه می‌دهند اگر اینطور نشود آنها می‌توانند به صندوق‌های رای بگویند که به آنهایی که از توافق حمایت کردند، رای ندهید.»، گفت: آقای ظریف در دو مقطع دیگر نیز شبیه  این اظهارات را داشته‎ است.

ثابتی در ادامه این مطلب گفت: یک مقطع 16ماه قبل از انتخابات مجلس دهم بود که وی در شورای روابط خارجی امریکا در پاسخ به هاله اسفندیاری گفت، اگر این توافق به هر علتی به نتیجه نرسد مردم این امکان و شانس را دارند که در انتخابات آتی رقبای ما را انتخاب کنند و قبل از آن نیز در حاشیه یکی از گفتگوهای هسته‌ای با البرادعی در دوره اصلاحات بود که شبیه همین مضمون را بیان کرد و مسایل داخلی- سیاسی کشور را برای بیگانگان توضیح داد.

این فعال سیاسی بیان کرد: جالب اینکه در همان برهه روحانی نیز شبیه همین مضامین را در یکی از گفتگوهای هسته ای بیان کرده است و این موضوعی است که سالها بعد محمد البرادعی در کتاب خاطراتش تحت عنوان عصر فریب به آن اشاره کرد که روحانی به ما گفت اگر به هر علت توافق با سه کشور اروپایی به نتیجه نرسد، احتمال دارد تندروهای ایران در انتخابات بعدی روی کار بیایند!

ثابتی در ادامه عنوان کرد: این موارد نشان می دهد جریانی که در حال حاضر دستگاه دیپلماسی کشور و دولت را در اختیار دارد یک موضوع فراملی و بزرگی مثل دیپلماسی هسته‎ای را به یک ابزار سیاسی- جناحی تنزل داده و پرونده هسته ای کشور را مانند بخشی از پازل سیاسی خود می‎داند لذا در چنین جایگاهی طبیعی است که به جای اینکه توافق خوب برای آنها موضوعیت داشته باشد توافق به هر قیمتی اهمیت پیدا کند. متاسفانه درد و دل با بیگانگان بخشی از عادت لیبرال های داخلی شده است.

این فعال سیاسی افزود: در چنین دیدگاهی به جای آنکه اصل، بر رعایت خطوط قرمز نظام و حفظ منافع ملی و مردم باشد، اصل بر تثبیت جریان سیاسی خود در داخل و خارج از کشور است و در این راه هزینه‌هایی که داده می شود عمومی و فراتر از یک جناح یا حزب سیاسی است.

ثابتی در توضیح بیشتر افزود: بده بستان بین امریکا و کشورهای غربی و جریان لیبرال داخلی بر سر منافع ملی کشور تا جایی ادامه دار شده است که مقام معظم رهبری نیز که معمولا از افراد نام نمی برند، در نخستین روز سال جاری درمشهد مقدس اعلام کردند که  علیرغم مشخص بودن خطوط قرمز، وزیر امور خارجه آمد و به بنده گفت دیگر نتوانستیم  این قسمت از خطوط قرمز را رعایت کنیم!

این فعال سیاسی در چرایی عدم توجه دولت به حفظ خطوط قرمز گفت: این نشان می دهد  اصل برای تیم مذاکره کننده فعلی رعایت خطوط قرمز و توافق خوب نبوده  بلکه اصل این بوده که به هر قیمتی توافقی کنند تا به عنوان جریانی که تحت هر شرایط حاضر به معامله با آمریکاست، خود را تثبیت کنند.

 ثابتی در ادامه افزود: این جریان در صدد این است تا این پیام را به طرف خارجی مخابره و تثبیت کند که ما همان معتدل و میانه رو هستیم که حاضریم یک سری امتیاراتی حتی از منافع ملی خودمان به امریکا بدهیم تا امریکا ما را به عنوان نماینده اصلی خود در ایران بشناسد.

این فعال سیاسی در خاتمه تاکید کرد: در چارچوب این جریان، تنها چیزی که باقی نمی‎ماند حقوق ملت است و منافع ملی به راحتی معامله می‎شود و نتیجه آن هم چیزی به عنوان برجام می‎شود که رهبرمعظم انقلاب فرمودند خسارت محض است و دولتمردان نیز یکی یکی به آن اشاره می‎کنند از جمله آقای سیف که رسما اعلام کرد پس از این همه امتیازاتی که به آمریکا داده ایم، تقریبا هیچ چیز به دست نیاورده ایم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار