پرسپولیس یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شد/ استقلال به رده دوم آمد

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری برابر استقلال اهواز یک گام دیگر به کسب عنوان قهرمانی نزدیک شد، استقلال هم با شکست دادن فولاد به رده دوم رسید.
کد خبر: ۸۶۶۴۰۳۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
به گزارش خبرگزاري بسيج، هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر از روز گذشته با برگزاری پنج دیدار آغاز شد که در حساس‌ترین بازی تیم پرسپولیس موفق شد در اهواز، استقلال این شهر را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد تا یک گام دیگر به کسب عنوان قهرمانی نزدیک شود. دیدار تیم‌های فوتبال استقلال اهواز و پرسپولیس که قرار بود از ساعت ۱۸:۱۰ دیروز در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شود به خاطر مشکلات ایجاد شده و سنگ پرانی‌هایی که صورت گرفته با ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و در پایان با برتری ۲ بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. جری بنگستون( ۵۵ و ۸۵) گل‌های سرخپوشان را به ثمر رساند. این دیدار که تحت تاثیر اتفاقات قبل از بازی آغاز شده بود ۴۵ دقیقه نه چندان جذاب داشت که دو تیم نتوانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها ایجاد کنند. تنها در دقیقه ۲۸ بود که سانتر رامین رضاییان را بنگستون با ضربه سر به سمت دروازه استقلال اهواز زد که دروازه‌بان این تیم این ضربه را به کرنر فرستاد. در دقایق پایانی نیمه اول این دیدار محسن بنگر کاپیتان سرخپوشان به خاطر مصدومیت جایش را به اومانیا داد.

در نیمه دوم پرسپولیس کمی بهتر از نیمه اول کار کرد و در دقایق ابتدایی این نیمه به گل رسید. در دقیقه ۵۵ این دیدار امید عالیشاه سانتری را روی دروازه استقلال اهواز ارسال کرد که جری بنگستون با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد. پس از این گل شاگردان برانکو سعی در استفاده از ضد حملات و آرام کردن بازی داشتند که توانستند به اهداف خود نیز برسند. با این حال استقلال اهواز که سقوطش به لیگ دسته اول قطعی شده بود تلاش کرد گل خورده را جبران کند. در دقایق پایانی این دیدار پرسپولیس در یکی از ضد حملاتش علیپور را پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد که چرخش این بازیکن و ورود به محوطه جریمه با خطای مدافعان استقلال اهواز مواجه شد و سرخپوشان در دقیقه ۸۵ صاحب ضربه پنالتی شدند که جری بنگستون این ضربه را به گل تبدیل کرد. درحالی که بازی دقایق پایانی را طی می‌کرد هجوم تماشاگران به زمین برای دقایقی بازی را متوقف کرد و پس از بازگشت آرامش به زمین دقایق وقت اضافه سپری شد اما تغییری در نتیجه حاصل نشد. با نتیجه‌ای که در این بازی بدست آمد، سقوط استقلال اهواز به لیگ دسته اول قطعی شد.

پایان طلسم چهار هفته‌ای‌ آبی‌پوشان

دیدار تیم‌های استقلال و فولاد از هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برتری سه بر صفر استقلال به پایان رسید. استقلال با این پیروزی و به لطف تفاضل گل بهتر از تیم استقلال خوزستان به رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد. استقلال در هفته بیست و دوم لیگ برتر موفق به شکست راه آهن شده بود و بعد از آن، این تیم در چهار بازی بعدی خود موفق به کسب پیروزی نشده بود.

گل‌های استقلال را در این دیدار امید ابراهیمی در دقیقه 8، بهنام برزای در دقیقه 13 و جابر انصاری در دقیقه 35 به ثمر رساندند.

در نیمه اول استقلالی‌ها بازی را تهاجمی آغاز کردند و خیلی سریع به گل رسیدند. کار خوب شهباززاده با پاس به عقب جابر انصاری همراه شد تا امید ابراهیمی با یک شوت سنگین در دقیقه هشتم دروازه تیم فولاد را باز کند. تنها 5 دقیقه بعد یعنی در دقیقه 13 ارسال یک توپ بلند برای بهنام برزای، او را در موقعیت سرزنی قرار داد و او با یک ضربه سر دقیقه گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

در ادامه این دیدار دو تیم به حملات جسته و گریخته‌ای دست زدند اما تلاش‌های آنها نتیجه بخش نبود و تهدید جدی‌ای روی دروازه دو تیم رخ نداد تا اینکه در دقیقه 35 پاس به موقع شهباززاده به جابر انصاری، این بازیکن را در موقعیت شوتزنی خوبی قرار داد و شوت این بازیکن از میان پاهای مهرداد طهماسبی به گل سوم استقلال تبدیل شد.

در دقیقه 38 این دیدار ارسال یک کرنر برای تیم فولاد با ضربه سر مساریچ همراه شد و واکنش دیدنی رحمتی مانع از فروپاشی دروازه استقلال شد.

تنها یک دقیقه بعد از این فرصت پاس عرضی خوبی به بهنام برزای رسید و او می‌توانست در داخل محوطه جریمه فولاد گل چهارم بازی را هم بزند اما ضربه آرام او را طهماسبی به راحتی در آغوش گرفت.

در نیمه دوم بازی متعادلی از ابتدا در دستور کار دو تیم قرار گرفت و هرچند که اسکوچیچ تلاش کرد تا تیمش را با آرایشی متفاوت به میدان بفرست اما تلاش شاگردان او نتیجه‌ای نداشت و بازی بیشتر در میانه‌های میدان پیگیری شد.

یکی از فرصت‌های خوب این نیمه را بهنام برزای از دست داد. ارسال خسرو حیدری در دقیقه 58 برای برزای، با ضربه سر این بازیکن همراه شد ولی توپ او با اختلاف راهی اوت شد.

در ادامه این دیدار تیم فولاد در دقیقه 70 به گل رسید که فغانی به اشتباه این گل را مردود دانست.

در دقیقه 76 این بازی مهدی مومنی در یک موقعیت خوب داخل محوطه جریمه فولاد صاحب توپ شد اما توپ او با اختلاف از بالای دروازه فولاد راهی اوت شد.

در دقیقه 81 این دیدار اسماعیل شریفات در حالی که در آستانه تک به تک شدن با رحمتی بود به دلیل گرفتگی عضله نتوانست به حرکتش ادامه دهد.

در دقایق پایانی این دیدار تیم استقلال بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار داد اما نتوانست از فرصت ده نفره شدن فولادی‌ها استفاده کند و بازی در نهایت با برتری سه بر صفر استقلال به پایان رسید.

پیروزی ملوان و راه آهن

در انزلی تیم ملوان موفق شد مهمان خود سایپا را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد. در این بازی مازیار زارع در دقیقه 6، محمدحسین کنعانی‌زادگان در دقیقه 25 و سیدجلال رافخایی در دقیقه 34 (پنالتی) برای ملوان گل زدند و هر سه، گل خود را به مهرداد اولادی بازیکن سابق خود که هفته گذشته از دنیا رفت، تقدیم کردند. برای سایپا نیز غلامرضا رضایی در دقایق 11 و 79 گلزنی کردند.در تبریز، تیم‌های گسترس فولاد و استقلال خوزستان به دیدار یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل و تقسیم امتیازها به پایان رسید. در دیگر دیدار دیروز(جمعه) راه‌آهن میزبان پدیده بود و توانست این تیم را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد. این در حالی بود که احمد آل‌نعمه بازیکن پدیده به خاطر جلوگیری از گل حریف، در دقیقه 46 با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد تا یکی از گل‌های راه‌آهن از روی نقطه پنالتی به ثمر برسد. بهادر عبدی در دقیقه 45 و مهرداد محمدی در دقایق 47 (پنالتی) و 85 برای راه‌آهن گل زدند و محسن بیات در دقیقه 62 برای پدیده گلزنی کرد.
یکشنبه 5/02/1395
*ذوب آهن ........................................ صبای قم( ساعت 17:15)
*سیاه جامگان ........................... تراکتورسازی (ساعت 17:30)
*نفت تهران ......................................... سپاهان (ساعت 19:15)
ارسال نظرات