یک کارشناس علوم اقتصادی در گفتگو با«بسیج»:

برجام گره گشایی مالی و بانکی نداشت

قاسم نیک ‎جو گفت: اشکال کار این است سوئیفت وصل شده ولی روابط کارگزاری ایران در سایر کشورها دچار اختلال است با این ادعا دچار محدودیت مبادلات پولی هستیم و در واقع از طریق برجام اختلالات بانکی و مالی رفع نشده است.
کد خبر: ۸۶۶۳۰۵۹
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

قاسم نیک‎جو کارشناس علوم اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مشکلات بین بانکی با برجام رو به افزایش رفته است اینکه سوئیفت باز شده است ولی کارگزاری بانک های اروپایی به خاطر تحریم‎های خاصی است که همچنان تهدیدات باقی است.

وی با بیان اینکه تحریم آمریکایی‎ها مستقیم و غیر مستقیم است افزود: در شکل تحریم مستقیم مثل  تحریم نفت و سوئیفت توسط شورای امنیت اتحادیه اروپا و  آمریکا انجام می‎شود و  در تحریم غیر مستقیم که آمریکا در مرزهای خودش اعمال نموده است.

نیک ‎جو بیان داشت: آمریکا در تحریم غیر مستقیم شرکت‎ها و بانک‎های خود را محدود کرده است تا با بانک ایرانی و کارگزار ایرانی کار کند اگر بانک یک کمپانی غیر آمریکایی با ایران  وارد یک معامله یا تجارت یا همکاری تجاری شود  در این شرایط کمپانی آمریکایی با محدودیت هایی مواجه خواهد شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: طی مذاکرات و بررسی تحلیل‎گران تحریم مستقیم برداشته خواهد شد ولی تحریم غیر مستقیم  که داخل مرزهای کمپانی آمریکا است ممانعت می‎شود.

وی در پایان گفت: اشکال کار این است سوئیفت وصل شده ولی روابط کارگزاری  ایران در سایر کشورها دچار اختلال است با این  ادعا دچار محدودیت مبادلات پولی هستیم و در واقع از طریق برجام اختلالات بانکی و مالی رفع نشده است.

ارسال نظرات