سازمان بسیج حقوق دانان منتشر کرد؛

نبوت در قرآن، اولین اثر سازمان بسیج حقوقدانان در سال۱۳۹۵

کتاب نبوت در قرآن، گزیده بخش سوم مجموعه کتب اندیشه ولایت، به همت سازمان بسیج حقوق دانان منتشر شد.
کد خبر: ۸۶۶۱۴۴۶
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج، بخش سوم از خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با عنوان نبوت در قران به همت سازمان بسیج حقوقدانان  منتشر شد.
این کتاب با همکاری دفتر اعزام مبلغ دانشکاه امام صادق(ع) مدون شده است جهت بهره برداری منسجم و پیوسته از مباحث سخنرنی‌های مقام معظم رهبری در سال 1353 در مشهد مقدس می‌باشد که در کنار دو کتاب با عنوان« ایمان در قرآن» و «توحید در قرآن» مجموعه اندیشه ولایت را تشکیل می دهد. 
این کتاب در 194 صفحه و هشت بخش شامل: فلسفه نبوت، بعثت در نبوت، رستاخیز اجتماعی نبوت، هدف های نبوت، نخستین نغمه های دعوت، گروه های معارض، فرجام نبوت، تعهد ایمان به نبوت؛ مدون شده است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
اولین مطلبی که ما درباره نبوت بحث می کنیم، فلسفه نبوت است. چرا باید پیامبری باشد؟ چرا باید کسی از جانب پروردگار کمر به هدایت انسان ببندد؟ مگر خود انسان نمیتواند؟ مگر دانش بشری و اندیشه انسانی کافی نیست؟ پیغمبر چرا؟ پیام آوری میان غیبت و شهود چرا؟ این ها مسائلی هستند که ما بایستس بدانیم. اگر ندانستیم فلسفه نبوت را، بقیه بحث هایی که درباره نبوت هست، یک سلسله بحث های تقریبا پا درهوا خواهد بود. پس اول باید بدانیم که نبوت برای چه؟ فلسفه نبوت در یک کلمه است که حواس انسان، غرایز انسان و خرد انسان، برای راهبری و دستگیری انسان کمند.
گفتنی است علاقه مندان می توانند جهت خریداری این محصول با شماره ۸۸۳۴۱۷۶۱ معاونت روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان تماس حاصل نمایند.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار