یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

شرکت‌های خارجی بدون اجازه آمریکا مراوده‌ای با ایران نخواهند داشت

دکترای بازارهای مالی گفت: اگر چه گفته شده تحریم اقتصادی لغو شده است، اما نگاه تحلیلی و طرز تفکر تحریمی هنوز در بین تصمیم گیران و سازمان‎های بین المللی وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۶۱۱۶۴
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

علی مصطفوی دکترای بازارهای مالی و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اظهارات سیف مبنی بر اینکه برجام هیچگونه عایداتی نداشته اظهار داشت: اگر چه گفته شده تحریم اقتصادی لغو شده است، اما نگاه تحلیلی و طرز تفکر تحریمی هنوز در  بین تصمیم گیران و سازمان‎های بین المللی وجود دارد.

وی با بیان اینکه موسسات مالی بین المللی ترس از آمریکا دارند افزود: اگر مروری بر تحریم‎ها داشته باشیم چندین سال است که تحریم به عنوان یک روند در بانک و موسسه مالی بین المللی که دچار ترس از آمریکا هستند  وجود دارد آمریکا اجازه هیچ فعالیت مالی را نمی‎دهد.

مصطفوی بیان داشت:  تحریم در کاغذ لغو شده و مراودات هیچگونه نتیجه‎ای از نظر مالی و بانکی نداشته موسسات مالی بین المللی در تحریم و مجازات آمریکا قرار دارند این یک موضوع  بلند مدت است و آنچه مهم است اصلاح رویه و نگاه‎ به ایران در کوتاه مدت رفع نمی‎شود  مگر اینکه آمریکا  اقدام جدی صورت دهد.

وی خاطر نشان کرد: ریسک مالی خیلی مهم  است و تحریم مالی علیه ایران بر روی کاغذ رفع شده است، اراده آمریکا در جهت کاهش فضای ریسک مالی در ایران نبوده و ایران در کوتاه مدت قادر به انجام چنین ریسکی نبوده است پس انتظار از برجام برای دریافت عایدات رد می‎شود.

ارسال نظرات