امام جمعه ملکشاهی گفت: معرفی حضرت علی (ع) به عنوان الگوی برتر در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی ،عبادی و سیاسی ضروری است.
کد خبر: ۸۶۶۰۷۵۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از ملکشاهی خبر،  "سیدابوالفضل حسینی" امام جمعه ملکشاهی در خطبه های این هفته نمازجمعه ضمن تاکید بر لزوم آموزه های سیره علوی در رفتار فردی و در نظام و حکومت دینی گفت: معرفی حضرت علی (ع) به عنوان الگوی برتر در موضوعات مختلف اجتماعی فرهنگی اقتصادی عبادی و سیاسی ضروری است.

وی اظهار کرد: آن حضرت مصداق بارز زهد وتقوی الهی و از هر فرصتی برای عبادت خداوند استفاده می کرد. دعای کمیل حضرت، مناجات امیرالمومنین بیانگر این مطلب میباشد، ما هم بعنوان شیعه وپیرو باید همچون حضرت علی (ع) عمل کنیم، ایام رجب فرصت بسیار مناسبی برای رشد و تعالی در صراط مستقیم است. ایام البیض ایام اعتکاف را در پیش داریم اهمیت ونقش اعتکاف دربالندگی وشکوفایی استعدادهای معنوی انسان از جایگاه ویژه ای برخودار است.

امام جمعه ملکشاهی افزود: اعتکاف ازرویش های فرهنگی وتربیتی انقلاب اسلامی است که تبدیل به مهمترین ظرفیت فرهنگی وتربیتی برای مصون سازی فرهنگی جامعه ما شده است ومیتوان بابرنامه ریزی عالمانه وباعقلانیت فرهنگی بهره برداری مطلوب ازآن کرد.

سیدابوالفضل حسینی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که حضرت علی می تواند الگو باشد در خصوص برخورد و مقابله با دشمن و مسائل نظامی است، امام علی (ع) در دوره کوتاه حکومت خویش که کمتر از پنج سال طول کشید سه جنگ بزرگ جمل، صفین و نهروان را پشت سر گذاشت.

خطیب جمعه ملکشاهی تصریح کرد: از نظر امام علی(ع) هر چند نظامی گری لازمه حکومت است، بایستی همواره بر اصول دینی و اخلاقی استوار باشد. سیره نظامی امام علی(ع) در عصر حکومت در شکل مدیریت نظامی قبل، به هنگام و پس از جنگ تجلی یافته است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به روز ارتش و سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت: این دلاورمردان در 8سال دفاع مقدس با ایثار گری و فداکاری از اسلام میهن دفاع جانانه کردند و بعداز جنگ با حفظ عزت واقتدار زمینه امنیت پایدار را برای ایران اسلامی فراهم کردند.

وی اذعان کرد: بعد از رسانه ای شدن اسقرار ارتش در شهرستان ملکشاهی توسط استاندار ایلام یک شادابی و نشاط مضاعفی در بین مردم ایجاد شد و مردم با روی باز استقبال کردند، 250 هکتار از اراضی که برای شهرک صنعتی مشخص شده بود را در اختیار نیروی زمینی ارتش قرار گرفت، یکی از مطالبات مردم انشاءالله در روز ارتش کلنگ زنی و آغاز بکار فعالیت تیپ مسقتر در شهرستان خواهد بود.

امام جمعه ملکشاهی در پایان گفت: حضور یگان نیروی زمینی ارتش آثار و برکاتی در سطح شهزستان و برای مردم خواهد داشت، حضور بیش از 3هزار نفر نیرو به همراه خانواده، جذب جوانان شهرستان در ارتش و رفع بیکاری، تقویت و توسعه زیرساختها و جاده ملکشاهی- ایلام، ملکشاهی- مهران و ملکشاهی- صالح آباد، انتقال آب از سد به ملکشاهی، افزایش جمعیت، رونق اقصادی و دیگر مزیتها برای شهرستان خواهد داشت.

ارسال نظرات