احمدرضا بسیج در گفتگو با «بسیج»:

سایه‌شوم اتهام بورسیه‌ها بر توقف رشد علمی‌ کشور/نخبگان را تحقیر کردند و مجرم نشان دادند

یک استاد دانشگاه عنوان کرد: ماجرای ظالمانه بورسیه ها موجب عقب گرد و توقف گسترده ای در روند علمی کشور شد.
کد خبر: ۸۶۶۰۱۱۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

احمدرضا بسیج استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: در ابتدای شروع کار دولت یازدهم ماجرای ظالمانه بورسیه ها اتفاق افتاد که حق الناسی بزرگ بود و بدون تحقیق به بسیاری از دانشجویان اتهام زده شد.

وی افزود: با ورود دستگاه‌های مربوطه مانند دیوان عدالت اداری مشخص شد که این مسئله واقعیت نداشته و فقط یک بهتان بوده است و جز تعداد محدودی از دانشجویان بورسیه بقیه هیچ مشکلی نداشته‌اند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در ماجرای بورسیه‌ها تعداد بسیاری از دانشجویان و خانواده‌های آنان دچار مشکلات عدیده‌ای از جمله افسردگی و از هم پاشیدگی روابط خانوادگی و  همچنین تضعیف روحیه شدند و حتی برخی به دیده مجرم به آن‌ها نگاه می‌کردند.

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: وقتی دولت یازدهم اعلام کرد که بورسیه 3000نفر مشکل داشته و آن را غیرقانونی دانست انواع نگاه‌های تحقیرآمیز به دانشجویان بورسیه و خانواده‌های آنان از سوی اطرافیان و دانشگاه‌ها اعمال شد که این غیرمنصفانه است.

بسیج یادآور شد: از سوی دیگر این ماجرای بورسیه‌ها بر میزان فعالیت‌های علمی تأثیر سوء گذاشت به‌طوری‌که بسیاری از دانشجویان بورسیه که می‌توانستند منشأ اثر در جامعه باشند به دلیل ظلمی که در حقشان شد و عدم همکاری دانشگاه‌ها با این افراد روحیه علمی خود را ازدست‌داده و به‌کلی ناامید شدند.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: ماجرای ظالمانه بورسیه‌ها موجب عقب‌گرد و توقف علمی گسترده‌ای در کشور شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار