یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

تضعیف بنیان های علمی و اجتماعی کشور در ماجرای اتهام زنی به دانشجویان بورسیه

یک استاد دانشگاه اظهار داشت: این شایعه و تخریبی که دولت و رسانه های وابسته به آن در ماجرای بورسیه ها اعمال کردند به شدت بر تضعیف بنیان علمی کشور مخصوصاً آینده علمی و اجتماعی قشر نخبه تأثیر گذاشته و به آن آسیب زد.
کد خبر: ۸۶۵۹۹۲۴
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

جلال بازرگان استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: در ماجرای بورسیه ها آبروی بسیاری از دانشجویان و خانواده هایشان خدشه دار و در حق آنان ظلم و ناحقی شد من در جریان مشکلات بسیاری از دانشجویان بورسیه هستم برای بعضی از این دانشجویان در ایجاد اشتغال و ادامه تحصیل بهانه های واهی می آورند.

وی افزود: وقتی یک نهاد حقوقی مملکت مانند وزرات علوم تفاهم نامه و قراردادی تفاهمی با دانشجویان بورسیه انجام دهد که وزارت خانه ای تقبل کند که بعد اتمام درس آنها برای مجموعه کارکنند اما با روی کار آمدن دولت جدید آن تفاهم را دبه کند از نظر مفاد حقوقی و شرعی اشکال دارد چون اگر وزارت خانه آن فرد را بورس نمی کرد شاید به خارج از کشور می رفت و یا حتی از درس خواندن منصرف می شد.

بازرگان گفت: دانشجویان بورسیه که جوانانی با نشاط و با انگیزه درس خواندن هستند با مشاهده چنین دست اندازهایی از سوی مسئولان در درس خواندن و ایجاد اشتغال خود دچار افسردگی و از دست دادن فرصت هایشان شده اند کسی که می تواند یک پژوهشگر موفقی در جامعه باشد با این مانع تراشی های وزارت علوم در ماجرای بورسیه ها از ادامه تحصیل هم منصرف می شود.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: بهتر است وزارت علوم کمی در مورد این مسئله مهم کشور که مبانی شرعی و حقوقی هم دارد تامل کرده و انصاف به خرج دهد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: این شایعه و تخریبی که دولت و رسانه های وابسته به آن در ماجرای بورسیه ها اعمال کردند به شدت بر تضعیف بنیان علمی کشور مخصوصاً آینده علمی و اجتماعی قشر نخبه تأثیر گذاشته و به آن آسیب زد.

وی در خاتمه با انتقاد از اینکه وزارت علوم هنوز حقوق پایمال شده دانشجویان بورسیه را به آنها نداده است افزود: متاسفانه برخی از مسئولان این وزارت خانه فقط شعار داده و در عمل تذکرات مقام معظم رهبری را جدی نمی گیرند به همین دلیل است که ایشان بارها این هشدارها را تکرار کرده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار