رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز خبر داد

طرح بهره‌برداری از گیاه ریواس جهت مصارف خوراكي در يزد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز از بهره‌برداي گياه ريواس در تنها رويشگاه ریواس استان يزد در حوالی روستاي علي آباد چهل گزي خش مركزي این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۹۹۱۶
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز: علی زارع در گفت و گو با خبرنگاران در اين رابطه اظهار كرد: تنها رويشگاه "ریواس" استان در اين منطقه در دشتي به وسعت بیش از ۴۰هزار هکتار از عرصه‌هاي منابع طبيعي شهرستان در مراتع چاه ترش، ارچلان، بازرگان و کلوت ریز آب، واقع شده است.

وي گفت: دشت ریواس استان در شهرستان مهریز همه ساله در فصل بهار میزبان خیل مسافران و سایر مردمانی است که برای تماشای دشت به این منطقه سفر می‌کنند.

زارع در ادامه خاطرنشان کرد: گیاه ریواس به عنوان گیاه خوراکی و دارویی از کاربردهای فراوانی برخوردار است چرا كه اين گياه دارای ویتامین‌هایAوCفراوان و املاح معدنی زیاد نظیر پتاسیم و کلسیم است.

وي اضافه كرد: از طرفي گياه ریواس دارای فیبر فراوان و در مقابل کمترین میزان چربی است بنابراین از ارزش غذایی زیادی برخوردار است و به همين جهت در سال جاري براي اولين بار طرح بهره‌برداري از اين گياه تهيه و با تصويب كميته فني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان، بهره‌برداري از اين گياه به صورت آزمايشي جهت مصرف خوراكي در سطح 10 هكتار در مرتع تابستانه چاه ترش انجام مي‌گيرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز در پايان در مورد اشتباه مردم در استفاده از برگ ریواس نيز هشدار داد و گفت: برگ ریواس دارای اثر سمی است لذا باید در مصرف آن دقت شود به ويژه زنان باردار، زنان شیرده و همچنین افرادی که مبتلا به سنگ کلیه و ناراحتی‌های ریوی هستند حتماً بايد در مصرف ریواس احتیاط کنند

ارسال نظرات
آخرین اخبار