رئیس دانشکده حضرت زینب(س):

پیشگیری از اسراف یکی از مصادیق تحقق شعار سال است

رئیس دانشکده حضرت زینب(س) گفت: یکی از مصادیق تحقق این شعار پیشگیری از اسراف در جامعه است که زنان می توانند در این راستا هم در خانه و هم جامعه نقش مهمی دارند.
کد خبر: ۸۶۵۶۸۹۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، معصومه حاج حسینی در حاشیه همایش استانی زن و دفاع مقدس  که با محوریت مادر شهیدان جنیدی برگزار شد، اظهار کرد: زنان امروز هم در عرصه جنگ نرم مانند دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای دارند.

وی ادامه داد: زنان کشورمان در زمینه تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال ۹۵ نامگذاری شده هم نقشی بی بدیل و اساسی دارند؛ زیرا یکی از مصادیق تحقق این شعار پیشگیری از اسراف در جامعه است که زنان می توانند در این راستا هم در خانه و هم جامعه نقش مهمی دارند.

رئیس دانشکده حضرت زینب(س) در دانشگاه راهبردی تمدن اسلامی تصریح کرد: احیاء صنایع دستی در استان‌ها و تجاری‌سازی آن می‌تواند در راه تحقق شعار سال مقام معظم رهبری نقشی راهگشا داشته باشد به‌طوری که بازیابی هویت ملی و غنی سازی صادرات غیر نفتی از فواید آن است.

حاج حسینی با اشاره به حضور مؤثر زنان در دوران دفاع مقدس در تدارکات پشت جبهه و حتی خط مقدم گفت: آنان به غیر از حضور فیزیکی در جنگ توانستند با تربیت فرزندانی برومند و پشتیبانی از همسرانشان در حماسه آن دوران طلایی نقش به‌سزایی داشته باشند و در این میان همسران جانبازان نیز در حال جهاد هستند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در زمینه برهم زدن بنیان خانواده افزود‌: دشمنان از دوران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب همواره در صدد تخریب بنیان خانواده بوده و عدم توجه زنان به خانه و فرزندان مدنظر آنهاست که در این زمینه نیز نقش زنان مهم و اساسی است.

وی با انتقاد از اوضاع نابه‌سامان فرهنگی در جامعه اظهار داشت: با گذشت سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی وضعیت فرهنگی جامعه رضایت بخش نیست و در این راستا تشکیل اتاق فکر فرهنگی با عنوان قرارگاه عملیاتی جنگ نرم در کشور ضروری به‌نظر می‌رسد.

ارسال نظرات