کارشناس اقتصادی در گفتگو با "بسیج":

پایه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تامین سرمایه با تکیه بر توان داخلی است

غیبی پور گفت: پایه اقتصادمقاومتی داخلی و درون زاست پایه های درون زای اقتصادمقاومتی به لحاظ اقتصادی بر سه محور خلاصه می شود که یک مورد آن تامین سرمایه است و تامین سرمایه در راستای تحقق اقتصادی است که رهبری تاکید کردند .
کد خبر: ۸۶۵۶۷۳۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

سیاوش غیبی پور کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ اظهار داشت: پایه اقتصادمقاومتی داخلی و درون زاست پایه های درون زای اقتصادمقاومتی به لحاظ اقتصادی بر سه محور خلاصه می شود که یک مورد آن  تامین سرمایه است و  تامین سرمایه در راستای تحقق اقتصادی است  که رهبری تاکید کردند .

وی با بیان اینکه برای عملیاتی کردن اقتصادمقاومتی باید سرمایه لازم برای بخش خصوصی ایجاد شود افزود: در کشورهای خارجی  شرکتهایی بنام شرکت های تامین سرمایه و بانک های خصوصی وجود دارد . در کشور ما اشکال اساسی که وجود دارد بانک ها وظایف اصلی خود را  عمل نمی کنند یعنی به جای تولید محور بودن سودمحور هستند اگر سیستم بانکی در شرایط فعلی تغییر نکند و به سمت منافع زودگذر برود یقینا منابعی نیست و سرمایه گذاری برای تولید نداشته یا به مقدار کافی نیست.

غیبی پور گفت: دومین پایه اقتصادمقاومتی درکشور ثبات تورم و ثبات برنامه هاست .

وی ادامه داد: سومین پایه اقتصادمقاومتی بحث کارآفرین است که دومقوله دارد نیروی انسانی که  نیروی معمولی است ، ولی کارآفرین کسی است که این سرمایه موجود را به کار تبدیل می کند در خیلی از استان های محروم  و مناطق مختلف سرمایه و منابع بانکی وجود دارد ولی یک واحد تولیدی ایجادنشده  تا بازده داشته باشد.

غیبی پور خاطرنشان کرد: در بخش های خارجی کارآفرینان شناسایی و حمایت می شوند در ایران  کارآفرین در بخش تولید ؛ صنعت ومعدن وجود دارد ولی ارتباط کارآفرین را با بخش مجوز و تسهیلات بانکی خیلی ضعیف است خیلی جاها سرمایه و کارآفرین به تناسب وجود ندارد واز نظر اقتصاد مقاومتی شناسایی کارآفرینان در همه بخش برای  خدمات و صنعت ضروری است.

ارسال نظرات