میر کاظمی در گفتگو با «بسیج»:

افزایش فروش وقتی خوب است که نرخ نفت افزایش یابد

سید مسعود میرکاظمی گفت: دولت با منش سیاسی فرصت‎های نفتی بسیاری را مسدود کرده و صدمات فراوانی به منافع ملی وارد ساخته است، اینکه دولت ادعای تصاحب بازار نفتی جهان از عربستان را دارد بینش خوبی است در صورتی‎که افزایش تولید نفت با افزایش قیمت نفت برخوردار باشد.
کد خبر: ۸۶۵۶۵۵۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

سید مسعود میر کاظمی عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: برخورد دیپلماسی دولت در زمانی که قیمت نفت روبه کاهش بود همچون دیپلماسی عربستان رفتار کرد که خلاف منافع ملی است.

وی گفت: انتظار این است که آقای رییس جمهور، دلایل مازاد عرضه نفت در جهان ریشه یابی کند و علت چرایی فروش قیمت نفت به پایین ترین سطح بپردازد؟!

میرکاظمی با انتقاد از عدم همراهی دولت با برخی کشورهای خواستار نفت اذعان داشت: کشورهایی مثل ونزوئلا و عراق که خواستار جلسات اضطراری با ایران داشتند متاسفانه با همراهی دولت ایران همراه نشد و  دولت ایران در زمانی که از حساسیت خاص برخوردار بود آنها را تنها گذاشت.

عضو کمیسیون انرژی افزود: دولت ایران  فرصت رسیدگی بهنگام در مواجهه با بحران  کاهش قیمت نفتی از دست داد و نتوانست مدیریت بهینه در حوزه فروش نفتی را انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که  2.5 میلیون بشکه مازاد بر تقاضا نفت داریم در برهه‎ای که افزایش عرضه و کاهش قیمت است ، اعلام مبنی بر افزایش  20 درصد میزان تولید افتخارآفرین نبوده است افتخار زمانی توجیه می‎شود که 20 درصد قیمت  نفت را بالا می‎بردند و متاسفانه کوتاهی نمودند.

وزیر اسبق نفت تصریح کرد: دولت با منش سیاسی فرصت‎های نفتی بسیاری را مسدود نموده که صدمات فراوانی به منافع ملی وارد ساخته است، اینکه دولت ادعای تصاحب بازار نفتی جهان از عربستان را دارد بینش خوبی است در صورتی‎که افزایش تولید نفت با افزایش قیمت نفت برخوردار بوده نه اینکه قیمت نفت در هر بشکه به میزان 30 دلار کاهش یابد؛ در شرایط کنونی ایران ضرر 70 دلاری در هر بشکه دارد این در حالی است که دیپلماسی انرژی ایران خوب عمل نکرد  .

وی در پایان گفت: دولت ایران در برجام می‎بایست آمریکا را واردار به محدود سازی خرید نفت از عربستان می‎نمود،همانگونه که عربستان به آمریکا القای تسلط بر بازار نفتی بلاخص بازار نفتی را دارد این رویه را ادامه می‎داد عربستان درصدد این است تا سهم ایران برگردانده نشود و مبادلات تولید نفتی را تغییر دهد تا افزایش تولید نفت و کاهش قیمت نفتی را مهیا سازد و دولت نتوانست از ادعای بهبود روابط با آمریکا بهره‎گیری نماید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار